سرویس: استان ایلام
کد خبر: 46296
|
08:33 - 1399/05/11
نسخه چاپی

ایلام بیدارگزارش می دهد؛

اتمام حجت ناجا با اخلال گران اقتصادی/ پلیس امنیت اقتصادی در ایلام راه اندازی شد

اتمام حجت ناجا با اخلال گران اقتصادی/ پلیس امنیت اقتصادی در ایلام راه اندازی شد
برای دستیابی به امنیت پایدار شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی شده که امروز برخورد با اخلال اگران اقتصادی در دستور کار پلیس و قوه قضاییه است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::امنیت واژه ای است که آن را با هیچ چیزی نمی توان مقایسه کردوبیشترین سهم را از لحاظ اهمیت برای هرفرد ایفا می کند ودروراقع در سایه امنیت است فعالیت های دیگری شکل می گیرد.

در برخی از کشورهای دنیا که امنیت به شکل کمتری وجود دارد فعالیت اقتصادی را با مشکل مواجه کرده است وبخش های دیگر در آن کشور به خوبی نقش خود را نمی توانند ایفا کند ودراین رابطه دچار مشکل هستند.

بیشتر تلاش برای کشورها در حوزه امنیت است که شامل بخش های مختلفی می شود وبه منظور پیشگیری دست به اقدامات مختلفی زده می شود.

ایران اسلامی کشوری است که در منطقه ای قرار گرفته که ناآرامی های زیادی داشته ولی با جان فشانی و اقداماتی که نیروهای نظامی وامنیتی انجام می دهند تاکنون دشمنان در خدشه دار کردن امنیت مردم به اهداف خود نرسیده اند.

در دفاع مقدس هشت سال با تمام توان ایستادیم وشهدا تقدیم انقلاب اسلامی کردیم که دست بیگانگان به کشور نرسد ودراین راه همه دست به دست هم دادند تا لطمه ای به کشور وارد نشود.

البته در حوزه اقتصادی همچنان اخلاگرانی وجود دارند که برخورد آن ها در دستور کار قوه قضاییه وپلیس است.

امنیت امروز مدیون خون شهداست

احمدی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:با وجود ناآرامی ها در اطراف کشورایران اما مردم دارای امنیت مطلوبی هستند که آن را مدیون خون شهدا واقدامات نیروهای نظامی وامنیتی هستیم.

وی اظهار کرد:در هشت سال دفاع مقدس هم مردم در لبیک به امام راحل (ره) جانانه از مرزهای کشور دفاع کردند تا امروز به این امنیت دست پیدا کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد:برخورد با اخلال گران در حوزه امنیت اقتصادی در دستور کار است که امیدواریم دولتمردان هم دراین راستا اقداماتی را انجام دهند.

امنیت مردم خط قرمز پلیس

سردار "نورعلی یاری " در گفت و گو با ایلام بیدار گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز و پلیس است و برای نهادینه کردن آن در جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی کند تا مردم با خیال آسوده به کسب و کار و فعالیت اجتماعی خود ادامه دهند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه تقدیم شهدای امنیت نمونه بارز مردم‌داری پلیس در کشور است، گفت : بی تردید نیروی انتظامی با عمل به توصیه ها و فرامین مقام معظم رهبری و ایجاد خودباوری مضاعف و حمایت همه جانبه مردم ایران اسلامی با اقتدار در راه اجرای ماموریت های خود برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه ادامه خواهد داد.

یاری مطرح کرد: تمام تلاش ما در برقراری امنیت در مرزها ، مقابله با متجاوزین و مترددان غیر مجاز بر اساس وظیفه ذاتی است و مرزبانان ما با تلاش شبانه‌ روزی خود این موضوع را در استان ایلام محقق کرده اند.

وی یادآور شد: توجه به معیشت کارکنان، توسعه اشراف اطلاعاتی و امنیتی، ارتقاء کمی و کیفی خدمات انتظامی در بخش‌های مختلف، مقابله جدی با قاچاق کالا و ارز، سلاح و مهمات غیرمجاز، مواد مخدر، مبارزه همه‌جانبه و موثر با جرائم به عنف، سرقت، اراذل و اوباش، مفاسد اقتصادی، کاهش تصادفات و… از دیگر اولویت‌های ناجا برای نهادینه کردن امنیت و آرامش در جامعه است.

سردار یاری افزود: امسال در حوزه امنیت اقتصادی، پلیس امنیت اقتصادی را تشکیل دادیم که وظایفی همچون برخورد با زمین‌خواری، فرار مالیاتی، پولشویی، احتکار، اختلاس، ارتشاء و مفاسد مالی را بر عهده دارد.

وی گفت: با ایجاد مراکز مشاوره‌ای در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان ۷۰ درصد پرونده‌ها به مصالحه انجامیده و این یک اقدام بی نظیر برای جلوگیری از ورود پرونده‌ها به چرخه قضائی است.

سردار یاری افزود: تشکیل معتمدان پلیس یکی دیگر از اقدامات خوب و مثمرثمر در سال‌های اخیر بوده است که با استفاده از این ظرفیت توانستیم در بحث صلح و سازش قدم‌های مثبت و ارزنده‌ای را برداریم.

وی گفت: در حوزه جرائم امنیتی و انتظامی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور هستیم و همچنین رتبه ۳۲ کشور را در زمینه سرقت داریم و این یعنی ۳۱ استان از ما در خصوص وقوع سرقت بالاتر هستند.

فرمانده انتظامی استان ایلام به موضوع مأموریت اربعین در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در ماموریت چهار سال اخیر اربعین، ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مرز بین المللی مهران به اندازه جمعیتی بالاتر از تهران ورود و خروج داشتند.

پلیس امنیت اقتصادی در ایلام راه اندازی شد/برخورد با اخلاگران اقتصادی در دستور کارپلیس

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه  گفت: پلیس امنیت اقتصادی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری درجهت رونق و شکوفایی تولید تشکیل شده است تا بتوان با ساز و کار مناسب از قاچاق کالا و ارز در کشور جلوگیری کرد.

وی افزود: رسالت اصلی پليس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی به‌عنوان یک پليس تخصصي، برخورد قاطع و جدي با جرائم مختلف از جمله اخلال گران نظام اقتصادي، قاچاقچیان کالا و ارز كشور است، چرا كه هرگونه بي‌نظمي يا اختلال در آن موجب سلب امنيت و آسايش عمومي شده و آثار و تبعات آن دركليت جامعه و زندگي مردم تاثیر بسزایی دارد.

یاری با اشاره به اینکه  این پلیس تا کنون در ساختار پلیس آگاهی فعالیت داشته،اظهار داشت: به منظور کارایی بهتر و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، این پلیس از بدنه آگاهی جدا و به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در سه ماهه اول سال جاری، بیش از 91 میلیارد ریال کالاو ارز قاچاق در استان کشف شده است که نسبت به بازه زمانی سال گذشته 10 درصد رشد کشفیات داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی به دنبال اقتصاد سالم به وجود می آید،گفت: در این حوزه باید با کنترل،نظارت و شناسایی از ورود مفسدان اقتصادی که سبب از بین بردن کسب و کار و درآمد حلال می شوند،جلوگیری کنیم.

این مقام ارشد انتظامی استان افزود: پلیس به عنوان یک نیروی حافظ امنیت، نقش اساسی در امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری و در نهایت امنیت اقتصادی داشته و بیانگر این است که پلیس امنیت اقتصادی ناجا، یکی از تاثیرگذارترین پلیس ها در تحقق شعار جهش تولید می باشد.

سردار یاری با تاکید بر اینکه تشکیل پلیس امنیت اقتصادی موجب رونق تولید و جذب سرمایه گذاری در استان خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه حوزه اقتصادی دارای پیچیدگی و گستردگی است، برقراری امنیت اقتصادی و ایجاد بستری مناسب برای فعالیت های اقتصادی در استان ضروری وحائز اهمیت است.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب