سرویس: استان ایلام
کد خبر: 46252
|
08:45 - 1399/05/08
نسخه چاپی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

انتخابات خانه مطبوعات ایلام قانونی و معتبر است

انتخابات خانه مطبوعات ایلام قانونی و معتبر است
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پاسخ به برخی انتقادها در خصوص غیرقانونی بودن انتخابات خانه مطبوعات این استان در بیانیه ای اعلام‌کرد: انتخابات خانه مطبوعات که تیرماه گذشته برگزار شد، قانونی و معتبر است.

به گزارشايلام بيدار،در این بیانیه آمده است:

ادعای "تخلفات گسترده" در انتخابات خانه مطبوعات دارای بار حقوقی بوده و صرف طرح این ادعا بدون ارائه مستندات نمی تواند سلامت انتخابات و جایگاه قانونی خانه مطبوعات را مخدوش کند ضمن اینکه تاخیر در اعمال نتایج انتخابات به دلیل بررسی دقیق موضوع توسط مرجع  قضایی، پلیس فضای تبادل و تولید اطلاعات(فتا) و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی بوده که در نهایت منجر به تایید صحت انتخابات و اجازه آغاز فعالیت هیات مدیره جدید شده است.

نام کاربری و رمز ورود اعضا فقط از طریق سامانه خانه های مطبوعات کشور در اختیار افراد قرار گرفته است و فرد دیگری نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد، مگر آن که توسط خود فرد در اختیار افراد دیگری قرار داده شود  از این رو، تنها یک نفر مدعی و شاکی شده که از نام کاربری و رمز عبور وی سوء‌استفاده شده و در این زمینه همکاری لازم با مرجع محترم قضایی و پلیس فتا به عمل آمده است.

دوره انتخابات خانه‌ مطبوعات و رسانه های استان ایلام مطابق اساسنامه و بر اساس برنامه زمان‌بندی ابلاغی، با نظارت ستاد مرکزی انتخابات برگزار شد و هیچ یک از افراد تایید صلاحیت شده از بین نامزدها حذف نشده بلکه با وجود مکاتبه این اداره کل با اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی،به دلیل عدم اعلام انصراف یا اعتراض در مهلت قانونی از سوی مرکز به درخواست آنان ترتیب اثر داده نشد، مراتب یک روز قبل از انتخابات نیز در قالب اطلاعیه به آگاهی اعضای خانه مطبوعات رسیده است.

در ضمن، حد نصاب قانونی رسته ها به استناد تبصره‌های ذیل ماده ۲۱ اساسنامه خانه مطبوعات از وجاهت قانونی لازم برخوردار بوده است .

سامانه خانه های مطبوعات سراسر کشور به صورت سراسری و در بستری امن از سال ۹۶ تاکنون نزدیک به ۲۵۰ انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کرده که استان ایلام یکی از ۱۷ استان کشور بوده که در انتخابات ۶ ماهه نخست امسال حضور داشته است و در فرایندی سراسری در روز ۲۵ تیرماه سال جاری ۱۳۸ نفر از ۱۵۴ نفر عضو این خانه با رقم بالای مشارکت ۸۹/۶ درصدی اقدام به حضور در انتخابات و انتخاب کاندیداهای مورد نظر خویش کرده‌اند.

تعدادی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی نسبت به آنچه تخلفات در جریان انتخابات خانه مطبوعات استان ایلام عنوان می کنند، انتقاد دارند.

قطع دسترسی برخی اعضا به پنل های کاربری و اخذ رای آنان بدون اطلاع و از طریق آی پی های دیگر و همچنین حذف اسامی برخی‌ نامزدهای تایید صلاحیت شده از بین نامزدها از جمله مواردی است که این افراد به عنوان تخلف انتخاباتی ذکر می کنند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در اطلاعیه ای صحت این ادعاها را رد کرد.

بیش از ۲۰۰ خبرنگار در ایلام فعالیت دارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب