سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 46227
|
11:00 - 1399/05/08
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه:

تعرض به هواپیمای ایران نقض قوانین بین المللی است/ آمریکا قانون ‌گریزترین کشور جهان

تعرض به هواپیمای ایران نقض قوانین بین المللی است/ آمریکا قانون ‌گریزترین کشور جهان
مدرس دانشگاه گفت: تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی در خاک سوریه نقض صریح قوانین بین المللی است و آمریکا در نقض قوانین بین المللی تاریخ درازی دارد.

به گزارشايلام بيدار، "ایوب عزیزی"، مدرس دانشگاه در گفتگو با ایلام بیدار با اشاره به ایجاد مزاحمت دو فروند جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در آسمان سوریه گفت: این اقدام آمریکا نقض صریح قوانین بین المللی است.

 

وی اظهار کرد: آمریکا در نقض قوانین بین المللی تاریخ درازی دارد و تعرض آن ها به هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان سوریه اولین اقدام غیر قانونی آمریکا نیست.

 

عزیزی افزود: در کارنامه آمریکایی‌ها عبور از قواعد حقوق بشری و نهادهای بین‌المللی و ساقط کردن هواپیماهای مسافربری سابقه طولانی دارد.

 

مدرس دانشگاه گفت: ایجاد ترس و وحشت، سیاست همیشگی دولت آمریکا است، آمریکا دائما جنایت می کند و جنایت ترور سردار سلیمانی در خاک عراق نیز چیزی جز نقض قوانین بین المللی و نقص حاکمیت عراق و ایجاد رعب نیست، همانگونه که در تعرض به هواپیمای ایرانی برای غیر نظامیان رعب و وحشت ایجاد شد.

 

وی تصریح کرد: هدف آمریکا از تعرض به هواپیمای ماهان ساقط کردن هواپیمای ایرانی نبود بلکه آن ها می خواستند که پدافند هوایی سوریه را به خطا بیندارند تا هواپیمای مسافربری ایرانی را مورد هدف قرار دهد. آمریکا بدنبال ایجاد فاجعه انسانی بود تا رابطه کشورهای ایران، سوریه و لبنان خدشه دار شود.

 

عزیزی یادآور شد: آمریکا با این تعرض بدنبال برهم زدن وحدت میان جبهه مقاومت بود که خوشبختانه ناکام ماندند.

 

مدرس دانشگاه ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از مراودات فرهنگی و مردمی بین اعضای جبهه مقاومت جلوگیری کنند. از طرفی امنیت رژیم صهیونیستی، شکننده است و آنها برای سقوط این رژیم نگران هستند و می‌خواهند فضا را برای هر نوع حضور ایران ناامن کنند.

 

وی افزود: این اقدام مجرمانه و وحشیانه هواپیماهای جنگی آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران کاملا در تعارض با کنوانسیون‌های بین المللی بوده و ایران محق است که در این زمینه به نهادهای جهانی شکایت کند.

 

عزیزی در پایان گفت: آمریکا قانون ‌گریزترین کشور جهان است که قدرت خود را در سایه غارت کشورها و کشتن انسان‌های بی گناه به دست آورده است به همین دلیل بقای آن با مشکل مواجه خواهد شد چون ظلم ماندنی نیست.

 

انتهای پیام/ک
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب