سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 46218
|
08:05 - 1399/05/07
نسخه چاپی

با افت 13هزار واحدی شاخص کل؛

بورس برای دومین روز متوالی قرمز پوش شد/ 25 هزار و 933 میلیارد تومان ارزش معاملات خرد تالار شیشه‌ای

بورس برای دومین روز متوالی قرمز پوش شد/ 25 هزار و 933 میلیارد تومان ارزش معاملات خرد تالار شیشه‌ای
بازار سرمایه برای دومین روز متوالی در هفته جاری قرمز پوش شد و شاخص کل بورس تهران با توجه به حجم فروش با 13 هزار و 550 واحد کاهش به یک‌میلیون و 932 هزار واحد رسید؛ البته ارزش معاملات نسبت به روز گذشته با افزایش همراه شد و بیش 27 هزار میلیارد تومان را ثبت کرد.

به گزارشايلام بيدار،بازار سرمایه ایران برای دومین روز متوالی قرمز پوش بود. در جریان معاملات روز گذشته شاخص کل بورس تهران صبح (دوشنبه ) با کاهش حدود 49 هزار واحدی داشت و به مرز ورود به کانال یک‌میلیون و 800هزار واحد رسیده بود اما بر در ادامه روند معاملات خریداران وارد شدند و اقدام به خرید کردند و برخی صف‌های فروش بخصوص در نمادهای بزرگ برای دقایقی جمع شد و از افت شاخص کاهش داد؛ بااین‌حال بازار همچنان با فشار فروش بود و برای دومین روز متوالی شاهد افت شاخص‌ها بودیم.

بر اساس این گزارش، طی چند روز اخیر، شاخص کل بورس تهران در محدوده مقاومت 2میلیون واحد قرار دارد ولی ادامه ورود نقدینگی و توجه به نمادهای بزرگ بازار و همچنین تصمیمات هیجانی برای خرید اجازه کاهش بیشتر را نداده و باید منتظر روزهای آینده باشیم البته مشکلات هسته معاملات باعث شد معاملات برخی نمادهای شیفت عصر تا ساعت 15 و 15 دقیقه تمدید شود.

در پایان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل با کاهش 13هزار و 550واحدی به ایستگاه یک‌میلیون و 932هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم با کاهش 4058واحد عدد 502هزار و 989 واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران امروز در بورس تهران 13 میلیارد و 176 میلیون سهم و اوراق مالی را در 2 میلیون و 426 هزار نوبت دست‌به‌دست کردند و ارزش معاملات به  بیش از 21 هزار و 535 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته شاهد افزایش بیش از 30 درصد نسبت بود.

بازار سرمایه (بورس و فرابورس) امروز شاهد معامله 15 میلیارد و 888 میلیون سهم و اوراق مالی بود که ارزش آن حدود 27 هزار و 59 میلیارد تومان شد و نسبت به روز گذشته افزایش یافت.

ارزش معاملات خرد امروز به بیش از 25 هزار و 933 میلیارد تومان رسید و هم مانند روزهای گذشته 1445 میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار سرمایه وارد شد.

شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیشترین نقش را در قرمز شدن و افت شاخص بورس داشتند و در مقابل ایران‌خودرو و سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با بیشترین تأثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

نمادهای فولاد، غگل، وغدیر، وبصادر، خگستر، شبندر و فملی جزو نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.  بیشترین ارزش معاملات امروز متعلق به نمادهای شتران و خودرو با 1600 و  1500 میلیارد تومان بود.

در گروه بانکی وتجارت و وبصادر با فشار فروش همراه شدند و در محدوده منفی 4.5 درصد به کار خود پایان دادند. در گروه فلزات، فولاد و فملی فروشندگان قوی داشتند و به صف فروش رسیدند. در پالایشی‌ها هم نمادهای  شبندر، شتران و شبریز  ابتدا صف فروش داشتند  اما رفته‌رفته تقاضا برای آن‌ها بهبود یافت به شکلی که نماد شتران در انتهای معاملات امروز به صف خرید رسید.

در گروه خودرویی امروز خودرو با بازگشت به تابلوی معاملات و استقبال خریداران با مثبت 18.5 درصد به کار خود پایان داد.

 

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با کاهش 213 واحدی و بازگشت به کانال 19 هزار واحدی به 19 هزار و 898 واحد رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 2 میلیارد و 712 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب 692 هزار نوبت و به ارزش 5 هزار و 524 میلیارد تومان معامله کردند.

سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی مارون و سرمایه‌گذاری صبا تأمین با بیشترین تأثیر منفی را در کاهش شاخص داشتند و در مقابل پتروشیمی تندگویان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه سامان و پلیمر آریا ساسول با بیشترین تأثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

نمادهای دی، ذوب، شگویا، گکوثر، سبزوار، کرمان و تبرک جزو پر بیننده‌های امروز فرابورس بودند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب