سرویس: استان ایلام
کد خبر: 46183
|
10:24 - 1399/05/05
نسخه چاپی

مدیرکل منابع طبیعی ایلام:

نهالکاری مسیر مهران-کربلا/۷۰۰ هزار اصله نهال کشت می شود

نهالکاری مسیر مهران-کربلا/۷۰۰ هزار اصله نهال کشت می شود
مدیرکل منابع طبیعی ایلام آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهالکاری مسیر مهران-کربلا را تشریح کرد و گفت: در این طرح ۷۰۰ هزار اصله نهال کشت می شود.

به گزارشايلام بيدار،"رضا احمدی"،مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت:   استان ایلام به عنوان استان برتر در زمینه جنگل کاری در کشور انتخاب شده و در سال جاری قرار است ۱۰ هزار هکتار دیگر جنگل کاری در استان صورت گیرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مزیت‌های این جنگل کاری اینکه این طرح‌ها بیشتر در اراضی بیابانی استان برای جلوگیری از افزایش بیابان و کاهش ریزگردها انجام شده است.

احمدی از تفاهم کاری استان ایلام و واسط عراق برای نهال کاری مسیر مهران تا کربلا خبر داد و گفت: هم اکنون این طرح در حال انجام است و بیش از ۸۰ کیلومتر در این مسیر نهال کاری انجام شده است.

وی بیان کرد: طرح جنگل کاری مشارکتی بین ایران و عراق با عنوان «سید الشهدا» در مرحله اول از مرز مهران و زرباطیه تا کوت عراق اجرایی می‌شود و در فازهای بعدی تا کربلا انجام خواهد شد.

وی افزود: در نهالستان مهران که سالانه چهار میلیون اصله نهال تولید می‌شود، تمامی نهال‌های این طرح تامین می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام با اشاره به پیشرفت مناسب این طرح اظهار کرد: در این طرح تحت عنوان نهالکاری سیدالشهدا قرار است بیش از ۷۰۰ هزار نهال در مسیر پیاده روی زائران اربعین کاشته شود.

وی گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های بی ایانی مهران جنگل کاری شده و قرار است ۳۰ هزار هکتار دیگر از این اراضی جنگل کاری شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد