سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 46174
|
09:12 - 1399/05/05
نسخه چاپی

ساخت فیلم شهید سلیمانی، الگوی کم‌نظیری در مقاومت ارائه می‌دهد

ساخت فیلم شهید سلیمانی، الگوی کم‌نظیری در مقاومت ارائه می‌دهد
مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین‌الملل، برگزاری جشنواره فیلم مقاومت را نشانه پیشرانی ایران در حوزه مقاومت دانست و با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی گفت: ساخت فیلم با محوریت این شخصیت بزرگ باعث خواهد شد آیندگان الگویی کم‌نظیر در مقاومت داشته باشند.

به گزارشايلام بيدار، سید امیر موسوی، مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین‌الملل درباره برپایی شانزدهمین  جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت  گفت: ابتکار جمهوری‌اسلامی‌ایران در برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اقدامی منحصربفرد است که توانست از طریق هنر و فیلمسازی، ارتباط زیبایی بین مقاومت و افکار عمومی و البته هنرمندان ایجاد کند.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌تواند مقاومت‌های منطقه در ایران، لبنان، سوریه و خاصه فلسطین را از طریق آثار نمایشی و سینمایی در تاریخ ثبت کند. در فلسطین انواع مقاومت و حرکت‌های بی‌نظیری انجام شده است که رژیم صهیونیست و حتی نظام‌های مستبد عربی برای نابود کردن آنها تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

موسوی با اشاره به تأثیرات فرهنگی آثار سینمایی در حوزه مقاومت، ادامه داد: این جشنواره، مقاومت را در تاریخ ثبت می‌کند و سبب الگوسازی برای نسل‌های فعال و آینده می‌شود که خوشبختانه ایران در عرصه هنری نیز در حوزه مقاومت پیشتاز است. 

* نوع برخورد شهید سلیمانی با اقشار گوناگون الگوست

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین‌الملل با اشاره به اهمیت الگوسازی از بزرگان حوزه مقاومت، شهید سلیمانی را مبارزی با شخصیت چند بُعدی دانست و اظهار داشت: تولید فیلم با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی، اقدامی مهم است چراکه تنها با فیلم و آثار سینمایی می‌توان زوایای مختلف شخصیتی این مبارز برجسته اسلام را واکاوی و به تصویر کشید. نوع برخورد این شهید والامقام با اعضای خانواده، همسر و هم‌‎رزمان و حتی جنبه‌های سیاسی و عبادی این شهید می‌تواند الگوی مناسبی باشد. امروز شخصیت او تنها در مبارزه علیه رژیم‌ صهیونیستی و استکبار جهانی محدود شده که لازم است دیگر ابعاد شخصیت این شهید بزرگوار نیز به تصویر کشیده شود.

 

 

وی تصریح کرد: تواضع حاج قاسم در مواجهه با همرزمان و اینکه ایشان هرگز در جلسات فرماندهی جبهه مقاومت از موضع ریاست امر و نهی نمی‌کرد و همیشه همه رزمندگان او را برادر مجاهد، همسنگر و مشاوری دلسوز می‌دیدند، سبب شد حاج قاسم به محبوبیت بی‌نظیری در بین مجاهدین حوزه مقاومت برسد. وجود این عشق سبب پیروزی‌های متعدد در جبهه مقاومت می‌شود و این حالت را تنها افرادی می‌توانند درک کنند که دوشادوش حاج قاسم در جبهه مقاومت مبارزه کرده‌اند. ساخت فیلم با محوریت این شخصیت بزرگ باعث خواهد شد آیندگان الگویی کم‌نظیر در مقاومت داشته باشند.

موسوی، جبهه مقابله با کرونا را یکی از شئون مقاومت برشمرد و تصریح کرد: تولید آثار سینمایی با موضوع مقاومت در برابر ویروس کرونا، بسیار اهمیت دارد چون جنبه دیگری از مفهوم مقاومت را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد مقاومت علاوه بر مبارزه با استکبار جهانی، تکفیری‌ها و تروریست‎‌ها که خط اول مبارزه هستند، بعد از کشف و شیوع کرونا، در این جبهه نیز فعالیت‌های بسیاری داشت.

* در جبهه مبارزه علیه ویروس کرونا، مقاومت‌کنندگان انسانیت را به اوج رساندند

رایزن فرهنگی پیشین ایران در الجزایر یادآور شد: در شرایطی که مبتلایان به کرونا حتی در خانه و بیمارستان هم منزوی هستند و علاوه بر آن سرپرست‌های خانواده‌ها دچار مشکلات مالی و اقتصادی عدیده‌ای شده‌اند، مقاومت‌کنندگان سعی کردند در بخش‌های مختلف یاری‌رسان مردم باشند. کمک‌های اقتصادی و رفع کردن مایحتاج خانواده‌های درگیر با کرونا، انجام اعمال دینی در غسل و کفن و دفن متوفیان و رعایت مسائل شرعی از جمله این موارد بود.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: در جبهه مبارزه علیه ویروس کرونا، مقاومت‌کنندگان انسانیت را به اوج رساندند و در همه کشورها بدون توجه به دین مردم اعم از اسلام و مسیحیت و زرتشتی، خدمت‌رسانی کردند و پشتیبان خوبی برای کادر درمانی کشورهایی مانند ایران، لبنان، الجزایر، لیبیُ تونس و یمن و دیگر کشورها بودند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب