سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 46150
|
08:49 - 1399/05/04
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

تعطیلی یک ساله کارخانه نورد ایوان/وقتی عزمی برای راه اندازی دوباره وجود ندارد

تعطیلی یک ساله کارخانه نورد ایوان/وقتی عزمی برای راه اندازی دوباره وجود ندارد
بیش از یک سال است که از تعطیلی کارخانه نورد ایوان می گذردو این تعطیلی کام بیش از60کارگر ایوانی را تلخ کرد چرا که با وجود گذشت یک سال هنوز مسئولان شهرستان نتوانسته اند این واحد تولیدی را به چرخه تولید بازگردانند.

به گزارشايلام بيدار،::بیکاری و مشکل اشتغال یکی از مهمترین موضوعاتی که در طول چندین سال اخیر برای خانواده ها و جوانان ایرانی به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به وجود آمده و مشکلات و دغدغه هایی را برای مردم به ویژه جوانان به وجود آورده است.

انسان همواره برای امرا معاش بر طرف کردن نیازهای جسمانی ، مادی و معنوی  خویش نیازمند شغل وکار بوده است برهمین اساس حرفه ای را متناسب با توان خویش برمی گزیده وشروع به فعالیت کرده است.

از موضوعات مطرح و به روز در جامعه ی امروز، موضوع اشتغال جوانان می باشد مساله ای که تبدیل به  دغدغه ی اصلی هر جوانی شده است، به خصوص برای قشر تحصیل کرده.

اما هدف از ارائه این مقدمه پرداختن به  موضوعی است که حدود چند ماه است کام شاغلین یک واحد تولیدی را تلخ کرده است.

شهرک صنعتی ایوان یکی از شهرکهای صنعتی استان ایلام است که با داشتن مراکز تولیدی در زمینه های مختلف فعالیت می کند و زمینه اشتغالزایی افراد زیادی را فراهم کرده است.

یکی از مراکز صنعتی این شهرک کارخانه نورد است که طی سالهای گذشته در سطح شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد و زمینه اشتغالزایی بیش از 60 نفراز جوانان شهرستان ایوان را فراهم کرد.

اما متاسفانه نزدیک به یک ساله  است که این مرکز تولیدی تعطیل شده است که  این امر گلایه کارگران را فراهم آورده است .

همانطور که می دانید کارگران این مجموعه ازطریق کار در این واحد تولیدی مایحتاج زندگی خود را تامین می کردند اما با تعطیلی این واحد صنعتی مشکلات زندگیشان چندین برابر شده است.

اختلاف شرکا عامل تعطیلی کارخانه

طی مصاحبه های که با"آقا بابایی"؛ رییس اداره صنعت،معدن ؛و تجارت شهرستان ایوان داشتیم وی  اظهار کرد : این کارخانه بعد از تعطیلات نوروز رسما تعطیل شده است و هیچ گونه فعالیتی نداشته است.

بابایی اظهار کرد : کارخانه نورد شهرستان ایوان از مراکز بزرگ تولیدی در سطح شهرستان ایوان است که علاوه بر نیاز شهرستان نیازاستانهای همجوار را نیز تامین می کرد.

بابایی با اشاره به دلیل تعطیلی این واحد تولیدی بیان کرد : اختلافات شرکا زمینه تعطیلی کارخانه را فراهم کرده است که پیگیری های حقوقی آن توسط نماینده این نهاد در حال انجام است.

حال با وجود این توضیحات که از سوی مسئولان در جلسات مختلف داده می شود آیا قانع کننده است که یک کارخانه داربنا بر میل شخص خودش هر زمان که خواست اقدام به تعطیلی کارخانه نمایند.

شاید اگر فرماندار و مسئولان شهرستان و استان طی این مدت از زاویه حقوقی این موضو.ع می پرداختند واز طریق مقامات قضایی پیگیر این موضوع می شدند به راحتی این واحد تولیدی به چرخه تولید باز می گشت و جوانان زیادی می توانستند از این طریق امرار معاش نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب