سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 46087
|
10:18 - 1399/04/31
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان در گردهمایی ائمه جمعه استان؛

نماز جمعه پشتوانه‌ای مهم برای وحدت، همبستگی و عزت ‌کشور است

نماز جمعه پشتوانه‌ای مهم برای وحدت، همبستگی و عزت ‌کشور است
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام گفت: نماز جمعه نمادی است که به هم پیوستگى فرد و اجتماع و همراه بودن سیاست و دیانت را یکجا نشان مى دهد.

به گزارشايلام بيدار،امروز نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و ائمه جمعه مناطق مختلف استان برگزار شد.

 در این گردهمائی حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار با بیان اینکه نماز جمعه از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده که از تأثیرات بی بدیلش غافل بوده ایم؛ به اهمیت و جایگاه ممتاز و منحصر به فرد نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه نمادی است که به هم پیوستگى فرد و اجتماع و همراه بودن سیاست و دیانت را یکجا نشان مى دهد.

 وی در ادامه افزود: با مراجعه به قرآن کریم و سخنان معصومین (ع) و نیز سنّت و سیره آنان میتوان به روشنى به اهمیت و جایگاه  نماز جمعه پی برد.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار در ادامه با اشاره به اینکه نماز جمعه، نشان عزت اسلام و مسلمین است افزود: حساسیتی که دشمن روی نماز جمعه دارد به خاطر جایگاه، تاثیرگذاری و خط دهی است که نماز جمعه در جامعه ما دارد، و بی شک دشمنان اسلام و بدخواهان مسلمین با ترفندهای گوناگون و توطئه‌های رنگارنگ، در پی کم رونق کردن این سنت اسلامی و فریضه عبادی-سیاسی خواهند بود.

 امام جمعه ایلام در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در بحثِ نماز جمعه یک بخش به ائمه جمعه مربوط میشود که نقش امام جمعه، یک نقش کلیدى است که از یک سو باید از ویژگى ها وصفاتى برخوردار باشد و از سوى دیگر مسئولیت هاى سنگینى که بر دوش او نهاده شده را به خوبى انجام دهد، و یک بخش به صدا و سیما و بخش دیگر نیز به مردم بر می گردد و مؤمنانِ مشتاق و ملت آگاهى که در نماز جمعه حضور پیدا مى کنند، یکى از ارکان اصلى این عبادت بزرگ مى باشند.

 وی در ادامه تصریح کرد: منتها این که ما خودمان به عنوان ائمه جمعه بنشینیم آسیب شناسی کنیم که چرا مخاطبان ما معمولا قشر خاصی هستند صحیح نبوده و با درک و نشر این مهم که نماز جمعه بهترین جلوه حضور و بروز مؤمنان آگاه و دلدادگان به نظام اسلامى، و نیز محل پالایش روح و فراگیرى درس هاى فراوانى است، امامان جمعه باید تلاش کنند همه اقشار ملت به ویژه جوانان را به این فریضه عبادى ـ سیاسى جذب کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب