سرویس: استان ایلام
کد خبر: 46084
|
09:10 - 1399/04/31
نسخه چاپی

در مصاحبه تفصیلی با کارشناس مسائل سیاسی عنوان شد؛

مجلس یازدهم، امیدها و بیم ها/ رسالت راهبردی نمایندگان در عصر جدید

مجلس یازدهم، امیدها و بیم ها/ رسالت راهبردی نمایندگان در عصر جدید
بایسته های مجلس یازدهم که هم تجلی امیدها و هم بیم ها است که این خود به موضوعاتی همچون اولویت دادن به مشکلات اساسی کشور، رفع موانع تولید، توجه جدی و اساسی به واقعیت ها و مطالبات واقعی ملت برمی گردد.

گروه سیاسی ایلام بیدار::نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در ابتدای راه خود در چند گذشته با مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس دیدار کردند.

در این دیدار به موضوعات مهمی در رابطه با سرفصل ها، دستورات آینده مجلس و مسائل و مشکلات موجود اشاره شد، اما آنچه بیشتر در این دیدار در صدر تحلیل ها و اخبار قرار گرفت بیانات مقام معظم رهبری بود.

ایشان در این دیدار محورهای کلیدی را مطرح کردند که چنانچه این مجلس انها را در سرلوحه کار خود قرار دهد می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات موجود را حل کند.

مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس یازدهم را "مظهر امید و انتظار مردم" خواندند و با استناد به "بنیه قوی و ظرفیت‌های مادی کشور" و "توانایی‌هایی معنوی و ایمانی ملت" تأکید کردند: اطمینان داریم همه مشکلات موجود قابل حل است و مجلس باید با اولویت‌بندی مسائل، پرهیز از حاشیه‌سازی و نیز کار مخلصانه برای مردم در روند حل مشکلات، تأثیر محسوس بگذارد.

در همین راستا و به منظور اهمیت کار مجلس به خصوص در آغاز راه خود با دکتر "نصرت الله حیدری"، دکترای علوم سیاسی و از کارشناسان مسائل این حوزه به مصاحبه تفصیلی پرداختیم.

وی در این مصاحبه می گوید: مجلس در گام اول باید پاسخگوی مطالبات و افزایش اعتماد عمومی در جامعه باشد. وی معتقد است که بایسته های مجلس یازدهم که هم تجلی امیدها است وهم وبیم ها است نیز به موضعاتی برمی گردد، اولویت دادن به مشکلات اساسی کشور چون حل مشکلات معیشتی،گرانی وتورم،بیکاری ورفع موانع تولید و یا به عبارتی توجه جدی واساسی به واقعیت های کشور و مطالبات واقعی ملت از جمله مهمترین آنها است.

در ادامه مصاحبه تفصیلی ایلام بیدار با "نصرت الله حیدری" دکترای علوم سیاسی را با هم در زیر می خوانیم.

*به نظر شما با توجه به بیانات مقام معظم رهبری با نمایندگان، گام اول مجلس باید در چه حوزه ای باشد؟

مجلس یازدهم در شرایط خاصی شکل گرفته است؛شر ایط سخت اقتصادی،بیماری منحوس کرونا،تحریم ،تهدیدات فزاینده دشمنان خارجی ودر نهایت عدم مشارکت بخشی از مردم در این دوره از انتخابات به دلیل عدم تامین مطالبات آنان که عمدتا ناشی از اعتراض به سوء مدیریت ها ورواج مفاسد مالی در کشور وفقدان نظارت نهادی بر دستگاههای اجرایی است.

لذا گام اول مجلس باید پاسخگویی به این مطالبات وافزایش اعتماد عمومی در جامعه باشد. مجلس یازدهم با نرخ مشارکت قابل قبول شکل گرفته است.این مجلس با رویکرد ومشی انقلابی مستقر شده است و در کنار قوه قضاییه به ریاست آیت الله ریسی ،امیدهاو انتظاراتی را در افکار عمومی شکل داده است،بطوریکه مقام معظم رهبری دردیدار مجازی با نمایندگان محترم مجلس یازدهم، از این مجلس تعبیر به مجلس امید وانتظار نمودند.

این بدین معنا است که این مجلس باید بتواند با برنامه به تقویت وافزایش امید وبرآورده کردن انتظارات جامعه اهتمام نماید ،لذا رسالت این مجلس در این موقعیت کاملا ویژه وراهبردی است.

*مجلس یازدهم از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

مهمترین ویژگی‌های که مجلس یازدهم را نسبت به دیگر مجالس در ایران ویژه ساخته است ودر فرمایشات رهبری هم به آن اشاره شد به موضوعاتی مختلفی برمی گردد که از جمله آنها می توان به وجود نیروی جوان و پرانگیزه در مجلس، وجود جوانان کار بلد و مدیران انقلابی با تجارب بالا، پیشکسوتان وعناصر زبده انقلابی، نیروی ایمان و انگیزه انقلابی وروحیه مجاهدت وکار در قاطبه نمایندگان مجلس یازدهم اشاره کرد.

بایسته های مجلس یازدهم که هم تجلی امیدها است وهم وبیم ها است نیز به موضعاتی برمی گردد، اولویت دادن به مشکلات اساسی کشور چون حل مشکلات معیشتی،گرانی وتورم،بیکاری ورفع موانع تولید و یا به عبارتی توجه جدی واساسی به واقعیت های کشور و مطالبات واقعی ملت از جمله مهمترین آنها است.

لزوم پرهیز از جوزدگی و سیاسی کاری

پرهیز از جوزدگی،سیاسی کاری وحاشیه سازی وایجاد درگیری ومنازعه در کشور از دیگر موضعات مهم در این زمینه است که باید به ان توجه شود، لذا توجه جدی به بایدها ونبایدهای امروزی مردم و اینکه مردم به این مجلس امید و دل بسته اند، در این سمت حرکت می کند که باید هرگونه کنش در مجلس مبتنی بر این آمال وانتظارات باشد.

مردم توقع دارند همه قوا با اتحاد وانسجام ،کشور را از این شرایط سخت اقتصادی که کرونا هم مزید بر آن شده است وسختیها را دو چندان کرده است به سلامت به ساحل مقصود برسانند.

مردم از بازی های بی حاصل جناحی وسیاسی ،درگیری ومنازعه خسته شده اند، مردم از این مجلس توقع کار،خدمت وحل مشکلات معیشتی دارند وامیدوارم قاطبه نمایندگان به این خواسته توجه جدی نمایند.

سایر اولویت های بعدی مجلس را در چه می دانید؟

البته که مجلس یازدهم باید چند اقدام اساسی را حتما انجام دهد: اول اینکه ضمن وضعیت شناسی کشور با مشارکت همه قوا از دیدگاه نخبگان علمی ودانشگاهی بهره گیری کند.

تدوین نقشه راه برای مسائل کشور، اولویت دادن به مشکلات حیاتی و معیشتی کشور و نیز اصلاح مقررات و تقویت نظارت مجلس در راستای اولویت ها و نقشه راه ترسیم شده است.

در پایان امیدوارم مجلس یازدهم نقطه امیدی را که در دل ملت ایران ایجاد کرده است با ساماندهی امور و اولویت دادن به حل مشکلات معیشتی واقتصادی و پرهیز از حاشیه سازی های بی حاصل سیاسی پرفروغ نگهداشته و در تحقق مطالبات آنان توفیق یابد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب