سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 46011
|
08:31 - 1399/04/29
نسخه چاپی

حذف اربعین از قصه «نجلا» شدنی نیست/ تصویر درگیری با بعثی ها در دوران جنگ

حذف اربعین از قصه «نجلا» شدنی نیست/ تصویر درگیری با بعثی ها در دوران جنگ
نویسنده سریال «نجلا» گفت: متاسفانه در برخی کارهای مناسبتی مناسبت موجود فقط به کار الصاق می شود و اگر مناسبت را حذف کنید، لطمه ‌ای به کار وارد نمی شود، اما در «نجلا» سفر اربعین نقش دراماتیک در قصه دارد.

به گزارشايلام بيدار، «سید حسین امیرجهانی» نویسنده سریال «نجلا» با اعلام این خبر گفت: این روزها نگارش قسمت های پایانی این سریال را در دست داریم. از چند سال پیش طرحی به نام «مهلا» داشتم که ۶ قسمت از آن نیز نوشته شده بود اما تولید نشد.

 

وی ادامه داد: سریال مهلا ربطی به نجلا ندارد و فقط از لحاظ ضرباهنگ اسم شبیه به هم هستند وگرنه داستان های متفاوتی از یکدیگر دارند اما هر دو مناسبتی برای محرم هستند. در مهلا بخشی از واقعه عاشورا بازنمایی شده بود اما نجلا اواخر سال ۵۸ رخ می دهد و قصه ای عاشقانه در بستر محرم و اربعین است.

این نویسنده همچنین افزود: متاسفانه در مورد برخی کارهای مناسبتی صرفا مناسبت موجود به کار الصاق می شود و اگر بخش مربوط به محرم و مناسبت را از آن کار حذف کنید، دیگر هیچ اتفاق خاصی در آن نمی افتد و لطمه ای به کار نمی زند. اما در نجلا سفر اربعین نقش دراماتیک در قصه دارد و اگر اربعین را حذف کنید همه قصه به هم می ریزد.

امیرجهانی ادامه داد: در سریال نجلا فضای ملتهب سال های 58 و درگیری با عراق و بعثی ها را به تصویر می کشیم. آن زمان از مرز شدن و وارد عراق شدن کار ساده ای نبود و مرز به خاطر درگیری ها بسته بود و بر همین اساس شخصیت های قصه ما نیز درگیر این فضا می شوند و به سختی از مرز عبور می کنند.

 

وی در ادامه افزود: این سفر سفر عجیبی است و پیاده روی راحتی نیست. در این سریال حسام منظور در نقش عبد و سارا رسول زاده نجلا را بازی می کند. عبد عاشق دختری به نام نجلا می شود که اصالت ایرانی عراقی دارد و شرط او برای ازدواج با عبد بردن او به کربلا در اربعین است.

 تصویربرداری سریال ۱۵ قسمتی «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی این روزها در لوکیشن بوستان ولایت با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است و برای پخش از شبکه سه سیما در ایام اربعین حسینی آماده خواهد شد.

حسام منظور، سارا رسول‌زاده، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، جواد پورزند، علی غابشی، مرتضی شاه‌کرم، وحید نفر، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشانی، محسن سلیمانی، سجاد دیرمینا، ابراهیم گله‌دارزاده و با هنرمندی هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان گروه بازیگران این پروژه تلویزیونی را تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد