سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45995
|
15:25 - 1399/04/28
نسخه چاپی

اظهارات ضدامنیتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس/ احمدی بیغش: واگذاری یا اعطا «اختیار تام» جزایر به چینی‌ها را تکذیب می‌کنم

اظهارات ضدامنیتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس/ احمدی بیغش: واگذاری یا اعطا «اختیار تام» جزایر به چینی‌ها را تکذیب می‌کنم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مساله واگذاری و اعطا اختیار تام برخی جزایر به چینی ها گفت: اصلا چنین چیزی نبوده و اصلا وجود چنین قراردادی که جایی از کشور بخواهد واگذار شود را تکذیب می کنم؛ طبیعتا سندی نیز در این زمینه وجود ندارد.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از شبکه اطلاع رسانیراه دانا، چندی است که موضوع برنامه راهبردی بلند مدت 25 ساله میان ایران و چین در رسانه ها منتشر شده است. این موضوع با توجه به شایعاتی همچون ورود نیروی نظامی بیگانه به کشورمان و واگذاری خاک جزایر ایرانی جنجالی شد، این درحالی است که مقامات امنیتی و وزارت خارجه کشورمان همواره این موضوع را تکذیب کرده اند. با توجه به اینکه صفحه وزارت خارجه آمریکا در توئیتر این طرح راهبردی را «ترکمنچای دوم» نامید بسیاری مطرح می کنند که منشاء این شایعات آمریکا و ضدانقلاب بوده است.

اما با وجود همه این تکذیب ها و توضیحات مقامات کشورمان «محمود احمدی بیغش» نماینده مجلس طی گفت‌وگویی تلویزیونی با سخنانی بر خلاف توضیحات مسئولان بیان کرد: «اعتقاد دارم که واگذاری بوده است. اما حرکت مردم و  مجلس جلوی این واگذاری را گرفت.»

وی در پاسخ به مجری تلویزیون که آیا واگذاری مانند دادن یک ماشین به فردی بوده یا کلا اعطای آن گفت: « اختیار دادن تام بوده نه اینکه واگذاری بوده باشد. یعنی در اصل مقرر بود که چینی ها اختیار جزایر را در دست بگیرند. ولی این اتفاق نخواهد افتاد.»

«محمود احمدی ببغش»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واکنش به انتشار گفتگویی از وی مبنی بر واگذاری و اختیار تام جزایر به کشور چین عنوان کرد: هیچ سندی مبنی بر اینکه من گفته باشم صد در صد این واگذاری صورت گرفته وجود ندارد.

وی ادامه داد: مصاحبه من با صدا و سیما 15 دقیقه بود که تنها 15 ثانیه آن منتشر شده و طبیعتا یک قلب در مصاحبه ایجاد می شود.

احمدی بیغش درباره استفاده وی از لفظ «اعطا اختیار تام جزایر به چینی ها» گفت: اصلا چنین چیزی نبوده و اصلا وجود چنین قراردادی که جایی از کشور بخواهد واگذار یا اختیار تام داده شود را تکذیب می کنم؛ طبیعتا سندی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیچی ذره ای حتی به اندازه یک دهم از یک درصد هم از کشور را به هیچ کس واگذار نکرده و نمی کنیم افزود: منظور بنده در این فیلم این بود که احتمال دارد دولت ده ها لایحه به مجلس ارسال کند یا براساس درک خود برای هرگونه معاهده یا قراردادی صحبت کند و تصورشان این باشد که چنین اقدامی به نفع ملت است البته که دشمنی هم ندارد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: لایحه دولت در مجلس بررسی می شود در صورتی که مجلس با آن مخالفت کند، لایحه پیشنهادی دولت بایگانی می شود ، قرار نیست هر قراردادی که یک کارمند یا وزیر درباره آن صحبت کرد بگوییم خیانت است.
 
احمدی بیغش تاکید کرد: اگر لایحه ای آمد به مجلس که منافع ملت و نظام در آن دیده نشده بود و مجلس آن را تایید کرد، آنجا مجلس خائن است و خیانت کرده است. چیزی که نه به بار است نه به دار پرداختن به آن طنز است.
 
وی با اشاره به اینکه من در مصاحبه گفتم یک چیزهایی بوده نه اینکه روی کاغذ بوده باشد گفت: ممکن است شخصی تصور کند خدمتی انجام می دهد و برود یک قراردادی را دنبال کند اما چنین قراردادی در مجلس ارزش ندارد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مجلس یازدهم که ادعا داریم انقلابی است و ادعایمان صد در صد درست است مگر ذلت را می پذیرد عنوان کرد: تعجب می کنم مردم فهیم و زرنگ ما بگویند که فردی گفته بخشی از جایی را واگذار کردیم.
 
احمدی ببغش ادامه داد: اگر یک شخصی خواست قراردادی را در جایی ببندد ما نمی توانیم بگوییم دولت یا مجلس خائن است.
 
وی با بیان اینکه رای مجلس با نظر یک نماینده از زمین تا آسمان متفاوت است گفت: من در آن مصاحبه یک نظر دادم که این نظر ارتباطی به مجلس ندارد. 
 
احمدی بیغش تصریح کرد: اگر این قرارداد مراحل قانونی را طی کرده و هزاران ساعت کار کارشناسی روی آن انجام دهند و به مجلس ارسال شود، در نهایت حرف مجلس حجت است، مجلس می داند چیزی که یک هزارم درصد منافع ملت در آن نباشد را تصویب نکند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: یک قراردادی درحال مذاکره بود که این خیلی متفاوت است با چیزی که امضا طرفین را داشته باشد، این مسئله را وقتی ما متوجه شدیم گفتیم از این فضا بیرون بیایید، اصلا کسی دیگر در این فضاها نیست.
 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب