سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 45971
|
07:59 - 1399/04/28
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

شهرستان چرداول و انبوه پروژه های نیمه تمام

شهرستان چرداول و انبوه پروژه های نیمه تمام
بخش زاگرس از جمله مناطق شهرستان چرداول است که روستاهای آن بایکدیگر فاصله دارند واین امر رفت وآمد دانش آمو زان را سخت می کند، از طرف دیگر نمی توان برای هر روستا مدرسه احداث کرد پس چاره کار تجمیع دانش آموزان دبیرستانی دریک مکان برای کاهش هزینه هاست.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::برای اجرای یک پروژه قبل از آن حتما مطالعات لازم است تا آن پروژه به بن بست نخورد ویا نیمه کاره رها نشود وبرای این کار باید به صورت کارشناسی شده ودقیق پروژه ها اجرایی شوند زیرا وقت وزمان زیادی برای آن ها صرف شده است.

در کشور ما پروژه های وجود دارند که فقط در اسم وجود دارند وهیچ وقت رنگ واقعیت را به خود نمی گیرند ودرآخر هم نیمه کاره رها می شوند.

برای اجرای این پروژها وقت واعتبارات هزینه شده است ونیمه کاره رها کردن آن فقط ضرر بیشتری می زند ولی گاهی تفکر مسئولین فقط در دستیابی به اهداف دیگر است ونه ضرروزیان مردم.

مطمئنا نسخه ی استانی ویا شهرستانی پروژه های نیمه کاره رها شده وجود دارد ولی سئوال اینجاست که چرا اینگونه پروژها نیمه کاره رها شده اند ویا اگر مطالعات دقیق واعتبارات لازم را ندارند چرا شروع شده اند که نیمه کاره رها شوند؟

اینها سئوالاتی هستند که ذهن همگان را مشغول می کند گه سرانجام پروژهای نیمه کاره چه خواهد بود واینگونه هزینه ها روی هم رفته برباد فنا می رود وبه همین راحتی تلف می شود.

بخش زاگرس از جمله مناطق شهرستان چرداول که روستاهای آن بایکدیگر فاصله دارند واین امر رفت وآمد دانش آمو زان را سخت می کند واز طرف دیگر نمی توان برای هر روستا مدرسه احداث کرد پس چاره کار تجمیع دانش آموزان دبیرستانی دریک مکان برای کاهش هزینه هاست.

به همت بنیاد مستضعفان وبا همکاری دولت قبل قرار شد دبیرستان شبانه روزی در شهر بلاوه از توابع بخش زاگرس در شهرستان چرداول احداث شود تا دانش آموزان مناطق مختلف شهرستان چرداول دراین دبیرستان به تحصیل وعلم آموزی بپردازند.

این پروژه که از دولت قبل شروع شد دراین دولت متوقف شد وبا گذشت چندین سال از عمر دولت حسن روحانی پروژه دبیرستان شهربلاوه با این توجیح که این پروژه در بخش مطالعات اجرایی آن دچار مشکل است ویا کمبود اعتبارات متوقف گردیده است.

جالب اینجاست که احداث ساختمان این مدرسه تقریبا تمام شده ومی توان گفت که حجم اصلی کار انجام گردیده واین پروژه قابلیت تکمیل شدن را دارد.

اگر این پروژه هر مشکلی که داشته باشد بنای این ساختمان احداث گردیده وبرای آن اعتبار هزینه شده است ونمی توان به راحتی آن را ول کرد وباید فکری به حال آن کرد.

مطمئنا مسئولین استان ایلام وشهرستان چرداول می توانند تدبیری به حال آن بیاندیشند وبرای شهر تازه تاسیس بلاوه در مرکزیت بخش زاگرس می تواند مکان مناسبی برای استقرار ادارات ویا احداث مدرسه باشد ، به هرحال این چنین صرف هزینه نباید به راحتی به حال خودش رها شود.

ساختمان نیمه کاره می تواند بخشی از مشکلات بخش زاگرس را حل کند

ولی بیگی از اعضای شهر در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:پروژه مدرسه شبانه روزی شهر بلاوه به مدت چند سال است که به حال خود رها شده است.

وی افزود:بنای اصلی ساختمان این مدرسه در حال تکمیل شدن می باشد ومی توان گفت بخش اصلی هزینه های آن انجام شده است.

ولی بیگی خاطرنشان کرد:بخش زاگرس دارای مشکلات فراوانی است ومطمئنا احداث این ساختمان می تواند به کم کردن مشکلات آن کمک کند.

باید فکری به حال پروژه های نیمه کاره کرد

احمدی از کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:متاسفانه پروژه هایی در سطح استان ایلام وجود دارند که با وجود اینکه ظرفیت بالایی دارند ولی نیمه کاره رها شده است.

وی افزود: ساختمان مسکن مهر در شهر سرابله ، ساختمان نیمه کاره در بخش زاگرس وپروژه هایی از این قبیل  قابلیت تکمیل شدن را نیز دارندو می توان آن ها را تکمیل کرد.

 احمدی خاطرنشان کرد:می توان از سوی مسئولین برای تکمیل پروژه های نیمه تمام برنامه ریزی انجام داد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که حتی در پیگیری های مسئولین شهرستان چرداول حتی اسمی از این ساختمان برده نشده ومی توان گفت که مسئولین آن را فراموش کرده اند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب