سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 45938
|
07:39 - 1399/04/26
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

آخرین اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با ویروس کرونا در چرداول

آخرین اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با ویروس کرونا در چرداول
در شهرستان چرداول اقدامات متعددی برای مهار ویروس کرونا انجام گرفته است که نیازمند مشارکت عموم مردم است.

به گزارشايلام بيدار، ویروس کرونا مهمان ناخوانده ای است که تاثیرفراوانی در نه تنها ایران بلکه در سایر کشورها داشته است وبه همین منظور داشتن برنامه مبارزه با این ویروس ضروری است.

در مناطق مختلف اقداماتی انجام شده که به کنترل این ویروس کمک می کندوباید همه دراین برنامه کنترل ویروس همکاری داشته باشند تا به نتیجه برسد.

اگر عموم مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند قطعا این ویروس همچنان مهمان ناخوانده مردم است

آمار مبتلا در چرداول افزایش یافته است/همه دستگاهها آماده باش هستند

الیاس فتاحی فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: وضعیت ویروس کرونا در شهرستان چرداول مناسب نیست و  مراکز درمانی بصورت شبانه روزی در خدمت رسانی به مردم در حالت آماده باش هستند و تعداد بیمار یابی را افزایش داده ایم.

وی اظهار کرد: کنترل تمام مراسمات و برنامه هایی که منجر به هرگونه تجمعی می شود در سراسر شهرستان ممنوع بوده وبرگزاری هرگونه تجمع ممنوع می باشد.

فرماندار شهرستان چرداول تاکید کرد:  تمام  کارکنان دولت ملزم به استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی هستند و از مردم  درخواست داریم در هنگام مراجعه به ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی حتما فاصله  اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

فتاحی ادامه داد: روزانه  توسط اکیپهای تعیین شده از مراکز مهم و پرتردد و مراکزی که مراجعین بیشتری دارند بازدید بعمل خواهد آمد و هیچگونه قصور و کوتاهی پذیرفته نیست.

فتاحی  اضافه کرد:  شهرداری نسبت به  ضدعفونی کردن تاکسی ها و همچنین  اداره صمت و اصناف  نسبت به بازرسی  کارگاه های تولیدی و اصناف و رعایت اصول بهداشتی اقدامات روزانه انجام دهند.

فرماندار چرداول یادآور: سطح شهرها و روستا ها در راستای مبارزه با این ویروس منحوس به صورت مستمر ضدعفونی وگندزدایی می شود.

آخرین اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با ویروس کرونا در چرداول

عدنان صیدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گزیده‌ای از فعالیت‌های انجام شده در راستای پیشگیری و کنترل کرونا را بیان کرده وگفت:جلسات کارگروه سلامت وامنیت مواد غذایی وهمچنین ستاد مبارزه با ویروس کرونا به صورت مستمر در سطح شهرستان برگزار می شود .

وی اظهار کرد:پایش و نظارت واحد بهداشت محیط از کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها و ماست بندی‌های سنتی در سطح شهر سرابله وهمچنین  پایش و نظارت واحد بهداشت حرفه‌ای از کارگاه ها، کارخانجات و پمپ‌های بنزین سطح شهرستان ، نظارت و بازرسی از مدارس سطح شهرستان چرداول، حوزه‌های امتحانی، غربالگری و تب سنجی مدیران، مراقبین حوزه و دانش آموزان، ارائه آموزش‌های لازم و تکمیل چک لیست اجرایی دستورالعمل اجرایی کرونا ویروس در مدارس ، نظارت و بازرسی از نانوایی‌ها در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، بهداشت فردی، بهداشت مکان و وسایل کار، نظارت و بازرسی از اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی و بررسی رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، استمرار نظارت و بازرسی ویژه از شاغلین و ادوات بخش کشاورزی از اقدامات نظارتی به پیشگیری از ویروس کرونا هست.

صیدی غربالگری فعال بیماری کوبید ۱۹ و انجام نمونه برداری سواپ گلو و بینی از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و موارد مشکوک ، پیگیری شکوائیه‌های مردمی، پیگیری موارد مثبت، مشکوک، خانواده و اطرافیان در تماس با فرد بیمار و مشکوک در سامانه سیب از جمله اقدامات برای شناسایی افراد مشکوک وبیمار می باشد.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان  چرداول خاطرنشان کرد: افرادی که زمینه بیماری دارند آموزش داده می شوند، فعالیت مستمر مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته (مراکز مرجع کرونا ویروس)، ارائه خدمت، مشاوره به مراجعین و اطلاع رسانی آموزشی ، آموزش گروه‌های ملی بصورت آموزش فردی و تماس تلفنی در راستای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس جدید (کووید ۱۹) به میزان  3124 نفرو تهیه اطلاعیه ها‌ی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس جدید (کووید ۱۹) و نشر در کانال‌های مجازی شهرستان چرداول از جمله اقدامات آموزشی در راستای مبارزه با ویروس کرونا هست.

 صیدی عنوان کرد:مراکز درمانی وبهداشتی به صورت 24 ساعته در حالت آماده باش وفعالیت هستند وهمچنین سطح شهرها وروستاها به صورت مستمر ضدعفونی وسم پاشی می شود.

وی بیان داشت:همه دستگاهها ،صنوف ومردم ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند وبا افراد خاطی قطعا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان  چرداول تصریح کرد: از عموم مردم شهرستان چرداول تقاضا داریم که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مهار این ویروس منحوس مشارکت کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب