سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45923
|
10:45 - 1399/04/25
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

تکریم خانواده شهدا سنتی نیکو و ارزشمند است

تکریم خانواده شهدا سنتی نیکو و ارزشمند است
سومین هفته طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در منزل شهید شفیع نیا برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار،سومین هفته طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در منزل شهید شفیع نیا برگزار شد.

حجت الاسلام "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  در این آیین معنوی گفت: امروز هر چه داریم از برکت جانفشانی شهدای عزیز انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و همچنین صبر و پایداری خانواده های معزز شهداست.

وی با بیان اینکه همه در مقابل شهدا مدیونیم، ابراز کرد: انقلاب اسلامی با شروع جنگ و تجاوز رژیم بعثی با حمایت نظام استکبار جهانی، نیاز به کسانی داشت که با خون و جان خود از کشور، تمامیت ارضی و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند و امنیت و اقتدار نظام اسلامی ثمره خون شهدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دیدار با خانواده معزز شهدا موجب زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگی ایثار و شهادت می شود، تصریح کرد: در واقع شهدای عزیز، برنده زندگی دنیا و آخرت هستند، هر چند توان آنرا نداریم که حق شهدا را ادا کنیم اما با زنده نگاه داشتن یاد شهدا باید تمام تلاش خود را برای ادامه راه شهدای عزیز داشته باشیم.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  ایلام بیان کرد: امروز باید یاد و خاطره شهدا را در جامعه زنده نگاه داشت و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل کرد، دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدا سنت حسنه بسیار نیکویی است که برکات زیادی برای جامعه به ارمغات خواهد داشت.


امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: تکریم و احترام به خانواده شهدا  وظیفه مهم مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور و استان است و امروز  همین فرهنگ ایثار و شهادت موجب عزت ایران اسلامی در سراسر دنیا شده است.


"اسدالله تولیده"، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: مسئولان استان به ویژه نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همواره در امر حسنه دیدار، تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدا در استان پیش قدم هستند و این امر زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم از خانواده های معظم شهدا است.

 
وی با اشاره به اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: طرح  سه شنبه های تکریم به عنوان یک طرح ملی در قالب یک تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور برگزار می شود.

 
تولیده بیان کرد: این طرح ملی در هفته گذشته در ارتباط تصویری مستقیم با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان در منزل شهید « محمدرضا قربانی» برگزار شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار زیبا در خصوص شرایط و وضعیت استان در زمان هشت سال دفاع مقدس و دلاوری و رشادت های مردم ایلام در زمان جنگ سخنانی بیان کردند که بسیار ارزشمند و در خور توجه بود.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه دیدار و تکریم خانواده های شهدا یک افتخار است، خاطرنشان کرد: خانواده شهید « کسه خان شفیع نیا» از خانواده های معزز و دارای عزت نفس بسیار بالا هستند که نشان از ادامه راه و تداورم آرمان های این شهید عزیز دارد و امید است بتوانیم ادامه دهنده راه شهدای عزیز باشیم.


گفتنی است، در این مراسم از خانواده شهید «کسه خان شفیع نیا» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، و فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امرو ایثارگران استان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.


شهید «کسه خان شفیعی نیا» فرزند نیاز از ایل شوهان به عنوان بسیجی از طرف سپاه پاسداران در لشکر 11 حضرت امیر(ع) در منطقه گره شیر در چنگوله مشغول به دفاع از کیان خویش بود که در بیست و پنجم شهریورماه 1364 بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به فیض عظمای شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب