به گزارشايلام بيدار، «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با صفحه مجازی خانه هنرمندان ایران درباره شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: بخش آموزش، فرهنگ و هنر تحتتأثیر کرونا به نوعی تغییر ماهیت داده است و دیدید که سینمای ایران هم در آغاز سال ۱۳۹۹ به نوعی فعالیت ویژهای را شروع کرد و بر تعداد آثار سینمایی در پلتفرمهای پخش آنلاین فیلم، نسبت به سالهای گذشته، افزوده شد. ما برای اولین بار تجربه اکرانآنلاین را داشتیم که در نوع خودش، تجربه متفاوتی در عرصه فرهنگ و هنر در ایران بود و فعالیتهایی هم که سایر فعالان جامعه هنری در عرصه موسیقی و تئاتر و فعالیتهای دیگر هنری داشتند، قابل توجه بود.
او افزود: درست است که فعالیتهای میدانی تعطیل شد اما جامعه هنری خودش را با شرایط خاص این روزگار تطبیق داد.
این مدیر فرهنگی اظهار داشت: به یاد داریم در روزگاری که تلویزیون به عنوان یک کالا در دسترس مردم قرار گرفت، خیلیها آن را رقیب سینما میدانستند. وقتی MP3 آمد، میگفتند دوره موسیقی تمام شد... و حالا وقتی وی.او.دیها آمدند، میبینیم که گروهی در صنوف سینمایی میگویند با این تحول، بازار سینما کساد شده است.
او متذکر شد: ما باید از پیش فرضی که ساختهایم، عبور کنیم و متوجه باشیم که امکانات جدید یا پلتفرمهایی که بهنوعی در خدمت سینما هستند، رقیب و دشمن سینما نیستند و میتوانند در کنار سینما، به مخاطبان خدمترسانی کنند و بازار سینما را رشد دهند. باید همین رویکرد را در مورد رویدادها، محافل فرهنگی و جشنوارهها داشته باشیم.
مشروح این سخنان را از اینجا بخوانید:
https://www.fcf.ir/news/ID/105421
* مجموعه مستند «میوهها روی درخت ماندهاند»، روایتی تصویری از قصه پر غصه کشاورز ایرانی!
مجموعه مستند «میوهها روی درخت ماندهاند» نخستین مستندی است به بررسی تحلیلی صنعت کشاورزی در محورهای تولید، عرضه، صادرات، واردات، قاچاق، دلالی و مدیریت کشاورزی در ایران و همچنین ارائه راهکار در هرکدام از بخشها میپردازد که در 8 قسمت 25 دقیقهای از صبح امروز (سهشنبه 24 تیرماه) در سایتهای نمایش آنلاین فیلم نظیر فیلیمو،فیلمگردی،عماریار،نماوا و هاشور عرضه شده است.
براساس این خبر؛ 6 قسمت از این مجموعه مستند مربوط به کشور ایران است و این پرسش بنیادی مطرح میشود در کشوری که بیش از 12 هزار سال پیشینه کشاورزی دارد چرا امروز با چنین وضعیتی در این بخش مواجه شده است و با وجود اینکه با یک برنامهریزی و مدیریت هدفمند کشاورزان میتوانند به نتابج مطلوبی برسند به دلایل مختلف از جمله سوء مدیریت و دلالیسم یا محصولات بر روی درختها میمانند و یا چرا در قسمت توزیع و عرضه با اشکالات فراوان بدست مصرف کننده میرسند.
همچنین دو قسمت از مجموعه «میوهها روی درخت ماندهاند» مربوط به نحوه کشاورزی در دو کشور پیشرو این عرصه میپردازد که در قسمت هفتم به موضوع موفقیت کشور ترکیه در برندینگ و بازاریابی محصولات کشاورزی این کشور و در قسمت هشتم به شکلگیری مثلث طلایی صنعت- تجارت و دانشگاه در دانشگاه واخنینگن هلند به عنوان مهمترین و معتبرترین دانشگاه کشاورزی دنیا پرداخته شده است.
مجموعه مستند «میوهها روی درخت ماندهاند» به کارگردانی علی خسروی و تهیهکنندگی احمد شفیعی تولید شده در خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانهای اوج است.
انتهای پیام/
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد