سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 45894
|
08:27 - 1399/04/24
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

پروژه ای که 12 ساله شد + تصاویر

پروژه ای که 12 ساله شد + تصاویر
پروژه احداث کانون فرهنگی تربیتی حدیث واقع در محله بان باباخان شهرستان ملکشاهی پس از 12 سال هنوز تکمیل نشده است.

به گزارشايلام بيدار، کانونهای فرهنگی تربیتی می توانند نقش بسزایی در شکوفا نمودن استعدادهای نهفته دانش آموزان وجوانان ایفا نمایند.

هراندازه به امور کانونها توجه بیشتری صورت گیرد به همان اندازه می توان انتظاری بیشتری از این مراکز در جهت رشد وشکوفایی استعدادهای دانش آموزان داشت.

كانونهاي فرهنگي تربيتي نقش مهمي در غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان دارد اين مراكز مي تواند با نياز سنجي، كشف استعداد ، پرورش وبه فعليت رساندن ذوق واستعداد دانش آموزان گامی موثر در بالندگي كودكان ونوجوانان ودر آينده جوانان بردارد.

يكي از ويژگي هاي آموزش و پرورش نوين ، توجه خاص به فعاليت هايي است كه دانش آموزان در خارج از كلاس مدرسه انجام مي دهند. اين گونه فعاليت ها با مشاركت دانش آموزان و معلمان انجام مي گيرد  و موجب غناي برنامه ي درسي و تعميق يادگيري مي شود ،همچنين مسئوليت پذيري ، فعاليت محوري و توسعه يادگيري از مدرسه به خانواده  و يا جامعه را به دنبال خواهد داشت  كه به آن فعاليت های مكمل و فوق برنامه اطلاق مي شود.

 

 

پروژه ای که پس از 12 سال تکمیل نشده است

 

پروژه ساخت کانون فرهنگی تربیتی حدیث واقع در محله بان باباخان شهرستان ملکشاهی پس از گذشت 12 سال هنوز تکمیل نشده است.

 

با توجه به نیاز شهرستان به مکانهای آموزشی و تربیتی، انتظار می رود این فضای بلا استفاده به سرانه فضای آموزشی و تربیتی شهرستان اضافه شود و عملیات تکمیل و افتتاح آن پیگیری شود.

 

 این مکان آموزشی که عمده فعالیت آن در فعالیتهای پرورشی و به عنوان کانون فرهنگی تربیتی حدیث ویژه خواهران درنظر گرفته شده است، مدت 12 سال است که کار احداث آغاز شده و پیشرفت فیزیکی زیادی داشته است اما مراحل تکمیلی آن از سوی سازمان نوسازی و توسعه مدارس استان ایلام انجام نشده است.

 

در حال حاضر آموزش و پرورش شهرستان به این مکان نیاز جدی دارد تا دانش آموزان را از نظر فعالیتهای پرورشی، قرآنی و تربیتی پوشش دهد.

 

مدارس دخترانه سمیه، صدیقه طاهره، دبیرستان حدیث و مدرسه ابتدایی 22 بهمن با مکان مورد نظر فاصله چندانی ندارند و به راحتی قابل استفاده دانش آموزان این مدارس و سایر دانش آموزان شهرستان نیز می باشد.

 

به دليل وقفه در كار ساخت تكميل اين طرح آموزشي و فرهنگي، دانش آموزان عضو كانون در حال حاضر سرگردان مي باشند و براي ادامه فعاليتهاي فرهنگي پرورشي، مكاني جايگزين نيز درنظر گرفته نشده است.

 

اين پروژه تحت نظارت سازمان نوسازي وتجهيز مدارس استان ايلام مي باشد و انتظار مي رود كه هرچه سريعتر عمليات احداث وتكميل آن به اتمام برسد و باتوجه به طولاني شدن زمان ساخت آن، لازم است مسئولين مربوطه پيگيريهاي جدي تري را در دستوركار خود قرار دهند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد