سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45874
|
07:48 - 1399/04/24
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بی اعتباری دفترچه های تأمین اجتماعی در مراکز درمانی

بی اعتباری دفترچه های تأمین اجتماعی در مراکز درمانی
بی اعتباری دفترچه های تأمین اجتماعی در مراکز درمانی امروزه به معضلی برای ایلامیان تبدیل شده بطوریکه تنها در مراکز مستقیم با تأمین اجتماعی این دفترچه ها کاربرد دارد.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::یکی از مهمترین دغدغه ها برای هر شهروند داشتن دفترچه درمانی است تا از طریق آن بتواند با خیال راحت نسبت به درمان خود و یا اعضای خانواده اقدام کند.

اگر چه دفترچه های مختلفی از طرف دستگاه ها و نهادهای مختلف وجود دارد اما آنچه در این گزارش می خواهیم به آن بپردازیم دفترچه های تدمین اجتماعی است.

می خواهیم در این مطلب به تازه ترین مشکلات مردمی بپردازیم، جایی که دفترچه تأمین اجتماعی در یکی از مراکز درمانی مستقیم با این دستگاه اجرایی هیچ گونه کاربردی ندارد.

براساس اعلام مخاطبین این پایگاه خبری، بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام و برخی دیگر از مراکز درمانی اخیرا هر گونه ارائه خدمات بدون پرداخت هزینه را متقبل نمی شود.

این در حالی است که در زمان افتتاح این بیمارستان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور قرار بر این شد تا بیمارستان شهدای زاگرس‌ با تجهیزات مدرن پزشکی و تکمیل کادر درمانی متخصص به به شهروندان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خدمات ارئه کند.

در سال های اخیر نیز مشکلات مربوط به این مرکز درمانی سوژه رسانه ها در روزها و ماه های مختلف سال بوده است، از کمبود نیروی این مرزک گرفته تا ضعف مدیریتی.

دفترچه هایی که معتبر نیستند

یکی از شهروندان ایلامی در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: روز گذشته برای انجام یکسری امورات درمانی به مرکز درمانی شهدای زاگرس ایلام مراجعه کردم، برخلاف رویه های قبلی این مرکز برای انجام هر گونه خدماتی نه تنها تخفیفی ارائه نکرد بلکه هر گونه خدمت را منوط به پرداخت هزینه کرده است.

وی اظهار کرد: به همین منظور و برای انجام امورات مجبور به پرداخت کامل این هزینه ها شدم در صورتی که می بایست با توجه به اینکه دفترچه بنده مربوط به تأمین اجتماعی است و مرکز درمانی هم وابسته به این مرکز است انتظار می رفت حداقل با کمترین تخفیف خدمات ارائه می شد.

این شهروند ایلامی افزود: در حالی که این دفترچه در بسیاری دیگر از اماک غیر از درمانی کاربردهای خود را دارد اما مشخص نیست که چرا در این مرکز نحوه پرداخت خدمات برعکس می باشد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این دفترچه ها حتی در سایر مراکز درمانی هم آن گونه که باید اعتبار لازم را ندارند.

مردم تخلفات را گزارش دهند

"کریم لاله ماژین"، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام در گفتگو با ایلام بیدار در این خصوص گفت: به تدریج در مراکز درمانی مرتبط با تأمین اجتماعی در حال حذف دفترچه های تأمین اجتماعی هستیم و با ارائه شماره ملی خدمات سهل تر و الکترونیکی ارائه می شود که جزو برنامه های اتی است.

وی اظهار کرد: اما برخی موارد از جمله زیبایی و یا عمل سزارین مشمول دفترچه نمی شود و به صورت آزاد محاسبه می شود اگر چه در عمل سزارین در برخی موارد مواردی همچون بستری شامل دفترچه می شود و مابقی جزو تعهدات بیمه ای نیست.

این مسئول افزود: سایر خدمات عمومی از جمله پزشک عمومی، خدمات دارویی و غیره جزو تعهدات بیمه ای است البته در حوزه دارویی برخی اقلام از جمله داروهای گیاهی باز هم شامل تهعدات بیمه های نیست.

لاله ماژین بیان کرد: در غیر این صورت تمامی خدمات در این مرکز درمانی رایگان است و اگر برخلاف این رویه بوده و مبلغی از مردم اخذ شده تخلف بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام اضافه کرد: مردم می توانند هر گونه تخلفات در این مرزک درمانی را از طریق شماره 33331193 به بازرسی اسناد پزشکی منتقل کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد