سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45858
|
13:29 - 1399/04/23
نسخه چاپی

رئیس اتاق بازرگانی ایلام در واکنش به بلوکه کردن دارایی های ایران توسط توسط کره جنوبی:

محبوس کردن ۹ میلیارد دلار پول مردم‌ ایران دزدی آشکار است

محبوس کردن ۹ میلیارد دلار پول مردم‌ ایران دزدی آشکار است
رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام گفت: همکاری در بخش خودرو و لوازم خانگی بین دو کشور که دارای سابقه ای طولانی مدت بوده باید تداوم می یافت نه اینکه کشور کره جنوبی به جرگه تحریم کنندگان بپیوندد.

به گزارشايلام بيدار، "شعبان فروتن"، رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار با اشاره به محبوس کردن 9 میلیارد دلار پول مردم ایران توسط کره جنوبی گفت: کره جنوبی 9 میلیارد دلار منابع کشورمان را بلوکه کرده و هیچگونه همکاری در این زمینه برای آزادسازی این منابع ایران ندارد.

وی اظهار کرد: این اقدام کره جنوبی در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره با کشورهای منطقه مراودات سازنده و مطلوبی داشته است.

فروتن افزود: بدنبال اعمال تحریم ها علیه کشورمان، متاسفانه برندهای کره جنوبی به سرعت تابلوهای شرکت ها و نمایندگی خود را پایین کشیده و به سرعت کوچ کردند.

رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام گفت: با توجه به همکاری گسترده تجاری و اقتصادی که بین ایران و کره جنوبی از دیرباز تاکنون وجود داشته، انتظار می رفت این همکاری ها در بخش های اقتصادی که مشمول تحریم نیست ادامه یابد.

این فعال اقتصادی یادآور شد: همکاری در بخش خودرو و لوازم خانگی بین دو کشور که دارای سابقه ای طولانی مدت بوده باید تداوم می یافت نه اینکه کشور کره جنوبی به جرگه تحریم کنندگان بپیوندد.

وی تصریح کرد: احضار سفیر کشور کره جنوبی اولین اقدامی است که باید انجام گیرد تا وضعیت همکاری مجدد تجاری اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

فروتن ادامه داد: حمایت کره جنوبی از تداوم تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان را باید با تصویب لوایح برای کاهش سطح روابط و ممنوعیت کالاها از طریق مجلس شورای اسلامی جواب داد.

رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که بدنبال مراودات سازنده با جهان به ویژه در منطقه بوده و تاکنون در ارتباط چندسویه با کشورها این موضوع را عینیت بخشیده است پس انتظار می رود کشورهای منطقه نیز همین موضوع را رعایت کنند.

وی در پایان گفت: از دیگر اقدامات لازم و ضروری در مقابل اقدام کره جنوبی، به حداقل رساندن استفاده از کالاهای کره ای در ادارات دولتی است.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب