سرویس: سیاسی
کد خبر: 45857
|
12:13 - 1399/04/23
نسخه چاپی

سکوت مرگبار ضدانقلاب پس از آتش گرفتن ناو آمریکایی/ پروپاگاندای ناکام سعودی برای حمایت از کاخ سفید جواب نداد

سکوت مرگبار ضدانقلاب پس از آتش گرفتن ناو آمریکایی/ پروپاگاندای ناکام سعودی برای حمایت از کاخ سفید جواب نداد
سکوت مرگبار رسانه های ضدانقلاب در انعکاس خبر آتش سوزی در ناو «یواس‌اس بونهام ریچارد» و حمله موفق انصارالله به مواضع اشغالی سعودی ها اگرچه با هدف کاستن از تلخ کامی آمریکایی ها و سعودی ها بود اما نتوانست برای مدعیان آزادی اطلاعات آورده ای داشته باشد.

به گزارشايلام بيدار،آتش سوزی در عرشه ناو جنگی «یواس‌اس بونهام ریچارد» در بندر «سن دیه‌گو» آمریکا به رقم آنکه رخداد مهمی در 24 ساعت گذشته به شمار می‌رود و در اوضاع نابسامان حاصل از نقض حقوق بشر و اعتراضات مدنی پس از مرگ جرج فلویید و همچنین آسیب های کرونایی و بی توجهی دولت آمریکا نسبت به درمان شهروندان مبتلا به این ویروس مرگبار ؛ برای حکومت دونالد ترامپ قوز بالای قوز شده است اما به نظر می رسد پرداخت به آن برای مدعیان دست اول آزادی اطلاعات و فعالان فضای مجازی چندان ارزش خبری ندارد.

«آسوشیتدپرس» درباره این رخداد نوشت: در این حادثه  که صبح دیروز به وقت محلی اتفاق افتاد، یک سرنشنین ناو جنگی آمریکایی دچار خفگی ناشی از دود آتش شده و حداقل 18 ملوان آمریکایی دیگر مجروح شده‌اند. 

این حادثه درحالی از سوی رسانه های غربی به طور محدود منعکس شده است که هنوز هیچ بنگاه خبری مدعی آزادی بیان و مدافع حقوق بشری که خود را نمایندگان افکار عمومی معرفی می کنند از بیان علت وقوع آن چیزی مخابره نکرده است.

جالب این جاست که رسانه های آمریکایی بدون اینکه اشاره ای به جزئیات این حادثه داشته و افکار عمومی آمریکایی را اقناع کنند در اقدامی پیش دستانه اعلام کردند که علت این حادثه هنوز مشخص نشده  است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. 

این اما تمام ماجرا نیست حتی اطلاعات قطره چکانی رسانه های آمریکایی درباره این حادثه هم به یک روی سکه محدود می شود و روی دیگر این سکه «مکاره» رفتار تعجب برانگیز رسانه های ضدانقلاب در سکوت عجیب درباره این حادثه و پرداختن بی وقفه به یک خبر کذب درباره دیدن نور انفجار در مشهد است.

 

از رسانه سلطنتی «بی بی سی» و شبکه بهائی «من و تو» تا «العربیه» و صفحه های توییتری سلطنت طلبان در واکنش به این رخداد سکوت مرگبار اختیار کردند این انفعال از شب گذشته در حالی بوده که حتی اختاپوس رسانه ای سعودی ها هم نتوانست از تلخ کامی آمریکایی ها در این ماجرا بکاهد. چرا که اندکی پس از آتش سوزی در ناو آمریکایی که بدون شک افکار عمومی دنیا تشنه روشن شدن زوایای این ماجرا هستند، حمله موفق به سرزمین های اشغال شده عربستان توسط حکومت سعودی به دست انصارالله اتفاق افتاد.

پس از این غافلگیری رسانه های غربی، جریان سازی هماهنگ اکانت های عربی برای برای لاپوشانی اتفاقات آمریکا شروع شد و به طور همزمان در خبری هماهنگ مدعی حمله 35 جنگنده رژیم صهیونیستی به شهر مشهد شدند. 

 

 

این میان اکانت توییتری ضد انقلاب «وحید آنلاین» هم شروع به نشر خبر کذب انفجار در مشهد کرد. وی در حساب توییتری خود با طرح این سوال که «در نیم ساعت گذشته کسی چیزی درباره نور یا صدای انفجار حوالی مشهد شنیده؟» سعی در تحریک مردم و ایجاد رعب و نگرانی از طریق فضای مجازی داشت.

 

یکی از کابران توییتری هم در زیر توییت «وحید آنلاین» نوشت: «عجیبه، اونقدر نور زیاد بود مث فلاش دوربین آسمون روشن شد. اول فک کردم نور رعد و برقه بعد از چند ثانیه صدای انفجار اومد.

کار اما به اینجا ختم نشد و دنباله سناریو را ربع پهلوی دوستان به عهده گرفتند. حساب تویتری منتسب به رضا پهلوی در خبری فوری اعلام کرد: «انفجار مهیب در مشهد، منطقه احمدآباد و سعدآباد»!

 

 

 انتشار رگباری خبر کذب حمله هوایی به مشهد آنقدر سریع اتفاق افتاد تا بلکه ماجرای آتش سوزی در ناو آمریکایی در نطفه خفه شود اما اگرچه با هدف کاستن از تلخ کامی آمریکایی ها و سعودی ها بود اما آنچنان شاذ و ناباورانه بود که بازخوردی نداشت.

این رفتار دوگانه رسانه های ضد انقلاب البته رفتار تکراری درباره ایران است. این رسانه ها که از ترکیدن کپسول گاز در پارچین خبر فوری نقل کرده و تلاش کردند در توهمی ناباورانه یک حادثه امنیتی خبرسازی کنند اما در مواجه با خبر انفجار در ناو آمریکایی «یواس‌اس بونهام ریچارد» سکوتی مرگبار اختیار کردند.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد