سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45845
|
08:37 - 1399/04/23
نسخه چاپی

در گفتگو با کارشناس مسائل اقتصادی عنوان شد؛

قاچاق کالا و خطر افزایش آسیب های اجتماعی

قاچاق کالا و خطر افزایش آسیب های اجتماعی
کارشناس مسائل اقتصادی گفت:قاچاق کالا وارز یکی از معضلات اقتصادی کشور است که به افتی بزرگ برای تولید ملی تبدیل شده است.

"علی احمدی" کارشناس مسائل اقتصادی درگفتگو با خبرنگارايلام بيدار گفت:پدیده قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از آفت‌های بزرگ اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی به حساب می‌آید که تیر آن به قلب تولید و اشتغال اصابت می‌کند.

وی اظهار کرد:متاسفانه قاچاق کالا از راههای مختلف ازجمله فضای مجازی هم صورت می گیرد که توسط سایتها کالاهای قاچاق خرید وفروش می شوند.

احمدی بیان داشت :متاسفانه گاهی مشاهده می شود که این سایتها مورد حمایت نهادهای دولتی قرار می گیرند که باید در کار این گونه سایتهای خرید وفروش نظارت کرد.

وی خاطرنشان کرد:نتیجه ورود کالای قاچاق بیکاری جوانان ودرنتیجه ظهور آسیب های اجتماعی هست که به سرعت در جامعه در حال گسترش هستند.

کارشناس مسائل اقتصادی واجتماعی بیان داشت:با فراهم کردن زیرساخت مناسب وتوسعه همگانی تجارت الکترونیک نظیر شرکت های موفق دنیا همراه با نظارت دقیق می توان گام بزرگی هم برای مبارزه با کالای قاچاق وبیکاری برداشت.

احمدی عنوان کرد:تجارت الکترونیک در صورت اجرای صحیح آن می تواند گام بزرگی برای مبارزه با بیکاری و قاچاق کالا باشد واین نیازمند برنامه ریزی دقیق، همت مسئولانه و هماهنگی همه نهادها برای نظارت است.

وی با اشاره به نقش مردم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا گفت:مردم هم باید همگام با مسئولین در امر مبارزه با قاچاق کالا سهیم باشند وحتی ازمسئولینی که پای کار نباشند این موضوع را مطالبه کنند.

این مدرس دانشگاه گفت:بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا ایجاد حرکت همگانی در جهت برنامه ریزی ورفع معایب وبرخورد با متخلفان است که دراین زمینه نیاز به فرهنگ سازی داریم.

احمدی تصریح کرد:کم کاری برخی نهادها زمینه ورود کالاهای قاچاق را افزایش داده که مسؤلین باید بر کالاهای وارداتی توجه داشته باشند و مبارزه اساسی با کالاهای قاچاق در دستور کار آنان قرار گیرد زیرا حمایت از کالای ایرانی حمایت از شغل جوانان ایرانی است.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب