سرویس: سیاسی
کد خبر: 45834
|
07:42 - 1399/04/23
نسخه چاپی

کشت دوم برنج و بی نیازی از واردات/تقویت بورس کشاورزی با سرمایه‌های مردمی

کشت دوم برنج و بی نیازی از واردات/تقویت بورس کشاورزی با سرمایه‌های مردمی
نماینده آمل در مجلس گفت: مردم از سرمایه‌گذاری در بورس اقبال خوبی داشته‌اند ولی اگر بخشی از این سرمایه‌ها به بورس کشاورزی بیاید و امکانات تولیدی را برای فرآوری بیشتر محصولات کشاورزی تجمیع کنیم سود سرشاری شامل حال این بخش خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار،«رضا حاجی‌پور» نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه بورس کشاورزی جا نیفتاده است اظهار داشت: باید با استفاده از برنامه‌های تدوین شده آموزش و امنیت کشاورزان را برای این کار بالا برد و بهتر است مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در این باره اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بورس کشاورزی تقویت شود قطعا اطمینان خاطر در این قشر ایجاد شده و التهابی هم در قیمت محصولات نخواهیم داشت.

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: یک مرکز صادرات بین‌المللی برنج در آمل وجود دارد که اگر محصولات آن در بورس کشاورزی عرضه شود و با آموزش کشاورزان اطلاعات آنها در این باره افزایش دهیم قطعا این آمادگی در این قشر برای عرضه محصولات‌شان ایجاد خواهد شد و در آن صورت درآمد زایی کشورمان از صادرات برنج افزایش چشمگیری خواهد داشت. این درحالی است که هم اکنون کشاورزان به دلیل ناآگاهی امکان چنین آموزشی را ندارند.

حاجی‌پور گفت: باید از طریق را‌ه‌های مختلف بکوشیم زمینه‌های پذیرش بورس بین کشاورزان را افزایش دهیم.

وی افزود:متاسفانه اتحادیه‌ها و بخش‌های مختلف دولت در زمینه حمایت از کشاورزان نیامدند در حالی که اگر بورس کشاورزی با جدیت بیشتری دنبال شود و زمینه عرضه محصولات کشاورزی در این بورس فراهم شود مانع از التهابات زیاد خواهیم شد.

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: مردم هجوم زیادی برای سرمایه‌گذاری در بورس آورده‌اند که اگر بخشی از این سرمایه‌ها به بورس کشاورزی بیاید و امکانات تولیدی را برای فرآوری بیشتر محصولات کشاورزی تجمیع کنیم سود سرشاری را شامل حال بخش کشاورزی ایران خواهیم کرد.

حاجی‌پور با بیان اینکه اگر سرمایه مردمی که هم اکنون به بورس آورده شده مدیریت شده و هماهنگ نشده باشد قطعا می‌تواند مشکلات اجتماعی امنیتی و اقتصادی به  وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه کشاورزان هر ساله زحمات زیادی را برای افزایش تولید محصولاتشان و عرضه به جامعه انجام می‌دهند که ریسکی هم در کارشان وجود ندارد ولی اگر ْآموزش‌های لازم به کشاورزان داده شود می‌توانیم سودآوری کشاورزان را بیشتر کنیم.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه 40 درصد کشت برنج ایران در استان مازندران صورت می‌گیرد ولی اگر دولت و به ویژه وزارت جهاد کشاورزی در بخشرتون(کشت دوم برنج) اقدامات حمایتی را انجام دهد و در زمینه ارائه کود و سم به کشاورزان کمک کرده و قیمت تضمینی برنج را داشته باشیم امکان تولید 25 درصد برنج کشت دوم در ایران در استان مازندران وجود دارد که در آن صورت و در مجموع بیش از 60 درصد برنج این کشورمان در این استان تولید خواهد شد.

حاجی‌پور با بیاناینکهوزیر جهاد کشاوری نظر مثبتی نسبت به کشت دوم برنج در کشورمان دارد، گفت: آقای خاوازی در دیدارهای مختلف با نمایندگان مجلس از این اقدام حمایت کرده و حتی برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای عدم واردات برنج خارجی را اعلام کرده است.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با نمایندگان مجلس حتی از عدم واردات برنج حین برداشت برنج حمایت کرده است.

انتهایپیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب