سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45822
|
10:54 - 1399/04/22
نسخه چاپی

مدیرکل بهزیستی ایلام خبر داد؛

اختصاص یک میلیارد تومان برای ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی ایلام

اختصاص یک میلیارد تومان برای ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی ایلام
مدیرکل بهزیستی ایلام از اختصاص یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی ایلام از طریق بنیاد مستضعفان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "زهرا همتی"، مدیرکل بهزیستی استان ایلام در نشست خبری بهمناسبتهفته بهزیستی بااصحابرسانه که در فضای مجازیصورتگرفت، اظهار کرد:در حال حاضربهزیستی استان ایلام در بخش‌های حمایتی و تخصصی به مردم ارائه خدمت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مراجعه و حضور مردم بهصورتروزانه به خدمات بهزیستیافزایش یافتهاست، گفت:در حال حاضردو هزار و ۵۰۰ خانوار پشت نوبتی برای دریافت خدمات بهزیستی در استانوجوددارد.

همتی تصریح کرد: درصورتتامین اعتبار، این خانوارها نیز نظر حمایت‌های بخش‌هایمختلفبهزیستیقرارخواهند گرفت.

اختصاصاعتبار برایمشکلودیعهمسکن مددجویان

مدیر کلبهزیستی ایلام با اشاره به مشکلات پیش آمده در بحثاجاره بهاوودیعهمسکن برای اقشار محروم جامعه گفت: در این ارتباط به تازگی بنیاد مستضعفان یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در اختیار بهزیستی استانقرارداده است.

وی ادامه داد: این اعتبار به دوصورتبلاعوض و تسهیلاتارزان قیمتدر اختیار مددجویانواحدشرایط برای حلمشکلودیعهمسکنقرارداده می‌شود.

همتی با اشاره به ازدواج‌های دخترانکم سنو سال در استان، افزود: بهزیستی می‌تواند در ازدواج دختران زیر ۱۳ سال مداخله و جلوگیری داشته باشد.

وی گفت: بهزیستی استان ایلام در برای ازدواج‌های دختران زیر ۱۵ سال، آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام همچنین افزود: بهزیستی استان ایلام در بحث کرونا به اقشار تحت پوشش از طریق خیرین و نهادهایمختلف، بسته‌های مختلف معیشتیتوزیعکرده است.

افزایش خدمات بهزیستی درهلیلانو ملکشاهی

وی گفت: بهزیستی استان ایلام برای دو شهرستان ملکشاهی وهلیلانخدمات ویژهایدر بحث محرومیت زدایی، اجرای طرح‌های اشتغالزایی، ایجاد پایگاه اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعیو…درنظر گرفته است.

همتی بیان کرد: در بحث افزایش مستمری مددجویان نیز اینمهمباید توسطمجلسشورای اسلامی تصویب شود، با توجه به کاهش قدرت خرید مددجویان، قطعاً این مورد نیازمند توجه ویژه نمایندگانمجلساست.

وی از کاهش ۱۸ درصدی خودکشی در استان ایلام خبر داد و گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، بهزیستی استان برنامه مختلفی را درمنطقآسیب پذیر استان اجرایی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد