سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45771
|
07:33 - 1399/04/22
نسخه چاپی

مایه کوبی ۸۶ هزار راس بز و گوسفند علیه بیماری آبله در ایوان

مایه کوبی ۸۶ هزار راس بز و گوسفند علیه بیماری آبله در ایوان
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان گفت: حدود ۸۶ هزار راس گوسفند و بز در روستا‌های شهرستان ایوان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند.

به گزارشايلام بيدار، "فارس جناغ"، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان با تشریح عملکرد  شبکه دامپزشکی این شهرستان در سه ماهه اول امسال گفت: در مدت مذکور حدود ۸۶ هزار راس گوسفند و بز در روستا‌های شهرستان ایوان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند.

وی با اشاره به انجام مراقبت فعال بیماری‌های تب برفکی ، شاربن و لمپی اسکین در این شهرستان افزود: همچنین ۲ هزار و ۳۲۶ راس گاو و گوساله نیز در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.

جناغ در مورد واکسیناسیون انجام گرفته توسط بخش خصوصی دامپزشکی اظهار کرد: به طور کلی تعداد ۳۶۷ هزار و ۴۰۲ راس دام علیه بیماری‌های آنتروتوکسمی ، آگالاکسی ، قانقاریا ، تب برفکی و ppr توسط اکیپ واکسیناسیون بخش خصوصی واکسینه شدند.

وی با اشاره به نظارت‌های بهداشتی مستمر دامپزشکی بر کبابی ها، رستوران ها، قصابی‌ها و سایر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مطرح کرد: در مدت مذکور ۱۵۰ مورد بازرسی بهداشتی بر این گونه اماکن صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان، بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار یک هزار و ۳۳۳ راس دام سبک و ۱۰۷ راس دام سنگین در کشتارگاه دام شهرستان، بازرسی و نمونه گیری مرتب ماهیانه از گاوداری‌های شهرستان جهت انجام آزمایشات میکروبی ، تقلبات شیر و همچنین بازرسی ماهیانه و نمونه گیری مرتب از کارخانه خوراک دام و طیور جهت انجام آزمایشات میکروبی و قارچی را نیز از دیگر اقدامات این شبکه بیان کرد.

او همچنین اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی و مبارزه با کشتار غیرمجاز دام در تعطیلات نوروز را از دیگر اقدامات انجام شده بدین منظور برشمرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب