سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 45581
|
08:09 - 1399/04/15
نسخه چاپی

«صبا» تولید انیمیشن‌های موفق را ادامه می‌دهد/ ساخت 25 ساعت انیمیشن در هر فصل

«صبا» تولید انیمیشن‌های موفق را ادامه می‌دهد/ ساخت 25 ساعت انیمیشن در هر فصل
مدیر گروه کودک مرکز انیمیشن صبا گفت: بعد از حضور آقای لیوانی به مرکز صبا تولید مجموعه انیمیشن های موفق مان را ادامه دادیم. یعنی به جای صرف زمان روی مجموعه جدید، روی مجموعه های موفقی که بیش از ۵۰ درصد مخاطب داشتند کار کردیم.

به گزارشايلام بيدار، «پوریا سازگار» مدیر گروه کودک مرکز انیمیشن صبا، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ انیمیشن با مدت زمان ۲۵۰ ساعت و ۱۵ انیمیشن ۳۰۰ ساعته در حال نگارش داریم که به زودی تولید می شود. تقریبا در هر فصل ۲۵ ساعت انیمیشن تولیدی داریم که اولین پخش مان از شبکه های مختلف تلویزیونی است. 

وی ضمن بیان تولید ادامه مجموعه انیمیشن های موفق مرکز صبا نیز ادامه داد: از زمانیکه آقای لیوانی به مرکز صبا آمده اند تولید مجموعه انیمیشن های موفق مان را ادامه دادیم. یعنی به جای صرف زمان روی مجموعه جدید، روی مجموعه های موفقی که بیش از ۵۰ درصد مخاطب داشتند کار کردیم. 

سازگار افزود: در ادامه این روند گروه تولید هم پخته تر می شود بدین روش که گروهی که ۱۰۰ قسمت تولید کرده تولید ۱۰۰ قسمت بعدی برایش راحت تر می شود و با وضعیت تورمی که وجود دارد از لین طریق و استفاده از نیروهای قدیمی و کاربلدمان افزایش برآورد نداریم و هزینه ها پایین آمده و سرعتمان بالا می رود.
 
وی ادامه داد: در گذشته هر گروه تولیدی ماهیانه دو قسمت انیمیشن تولید می کرد اما الان و به کمک تکنولوژی هایی که در اختیارمان قرار دارد سرعتمان افزایش یافته است.

سازگار درباره محتوای انیمیشن های جدید گروه کودک مرکز انیمیشن صبا نیز گفت: در تمام انیمیشن های ما عنصر سرگرمی رعایت می شود و بعد در لایه های کار به آموزش و معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی می پردازیم. معماهای فرید انیمیشنی است که تا حدی شبیه به کارتن ایکی یوسان است و رعنا دختر دهقان از انیمیشن هایی است که در دست تهیه قرار دارد‌.

مدیر گروه کودک مرکز انیمیشن صبا با اشاره به تولید ادامه مجموعه انیمیشن های مهارت های زندگی افزود: خیلی دوست داریم تا این انیمیشن ادامه داشته باشد چراکه دومین مجموعه انیمیشن در دنیا است که تعداد قسمت های بالایی دارد و تاکنون در ۵۲۶ قسمت تولید شده است. همچنین گروه تولید تمایلی به ساخت ادامه کار دارند اما با توجه به اینکه در تعداد قسمت های بالا تولید کردند دیگر موضوعی ندارند و موضوعاتشان تمام شده است. 

وی ادامه داد: متاسفانه تا این لحظه نتوانستیم برای مشورت گرفتن و سوژه یابی با آموزش و پرورش ارتباط برقرار کنیم. در این ده سال تکنیک کار تغییر نکرده است و با اینکه خیلی ساده است اما جذابیت خودش را دارد.  از لحاظ موسیقی و دوبله بهترین دوبلورهای سازمان روی آن کار کردند و در بخش دوبلاژ سازمان هم کار شده است.

سازگار با اشاره به استفاده از دوبلورهای شاخص در این انیمیشن افزود: تا سال گذشته در همه کارها از دوبلورهای شاخص بهره بردیم و بعد از کرونا اغلبشان  که دیگر سن بالایی دارند سرکار نیامدند و در تولیدات جدیدمان که  سری اول هستند از دوبلورهای جدید استفاده می کنیم. هرچند برای مهارت های زندگی الان دیگر نمی توانیم از دوبلور جدید استفاده کنیم چراکه کار دو دست می شود. 

مدیر گروه کودک مرکز صبا با معرفی چند انیمیشن جدید این مرکز در بخش کودک نیز گفت: ۱۵۰ قسمت انیمیشن مثل نامه را ساختیم و ۱۵۰ قسمت دیگر هم می خواهیم بسازیم و پتانسیل ادامه تا ۵۰۰ قسمت را هم دارد. سری چهار انیمیشن تک فریم و عروسکی موزه در حال ساخت است و با تکنیک روز دنیا ساخته می شود و نگارش سری ۵ رو به پایان است و بعد وارد فاز تولید می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد