سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 45554
|
08:21 - 1399/04/14
نسخه چاپی

ایلام بیدارگزارش می دهد؛

کلافگی اهالی بخش زرنه از سرعت لاک‌پشتی اینترنت /قصه ای که پایانی ندارد

کلافگی اهالی بخش زرنه از سرعت لاک‌پشتی اینترنت /قصه ای که پایانی ندارد
سرعت لاک پشتی و قطعی مکرر اینترنت در روستاهای بخش زرنه ایوان مردم و به ویژه کاربران اینترنتی را کلافه کرده است که لازم و ضروری است که مشکلات این مناطق از لحاظ دسترسی به اینترنت مرتفع شود.

به گزارشايلام بيدار،تلفن و اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم است و می‌توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت‌های مربوط به آن فراهم می‌شود.

قرن جدید، قرن ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می‌کند، گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش است.

در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته است و چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه نیز در کشور مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از کلان‌شهرها تا روستاهای دورافتاده کشیده شده است.

رقابت اپراتورهای فعال در این زمینه باعث شده است تا شاهد ارائه امکاناتی بسیار خوبی و آنتن دهی مطلوب در اکثر نقاط کشور باشیم ولی هنوز هم نقاطی هستند که در این زمینه مشکلاتی دارند.

در قرن جدید که قرن تکنولوژی و ارتباطات است مشکل آنتن دهی موبایل و عدم دسترسی به اینترنت یک مشکل اساسی است.

در استان ایلام  نیز گام هایی در این زمینه برداشته شده است اما متاسفانه در شهرستان ایوان هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

شهرستان ایوان در زمینه اینترنت، تلفن ثابت، همراه اول و ایرانسل، زیر ساخت های مخابرات، عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه‌های مواصلاتی و برخی مسائل دیگر در این زمینه دچار مشکلات عدیده‌ای است که نیازمند توجهات ویژه مسئولان است.

در حالی که هر روز تکنولوژی جدیدی وارد بازار می‌شود و اینترنت یکی از ملزومات استفاده از آنها است، مردم  روستاهای شهرستان ایوان با کمبودها و مشکلات زیادی در زمینه استفاده از اینترنت روبرو هستند.

مسئولان به درخواستهای اهالی توجهی ندارند

غلامی  یکی از اهالی شهر زرنه  در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد : یکی از مشکلات اساسی مردم  عدم انتن دهی تلفن همراه و اینترنت در این منطقه است که متاسفانه داد اهالی را درآورده است.

وی بیان کرد : همانطور که همگان می دانند استفاده از اینترنت امروزه از ضروریات است بسیاری از فرزندانمان دانشجو هستند و برای رفع ضروریات دانشگاهی خود نیازمند داشتن یک اینترنت پرسرعت هستند.

غلامی  ادامه داد: اهالی درخواستهایی را از شزکت مخابرات شهرستان ایوان داشته اند اما متاسفانه تاکنون به آن جامه عمل پوشانده نشده است.

در پایان نگارنده از مدیریت مخابرات شهرستان ایوان این موضوع را مطالبه گری می کند امیدواریم پاسخی قانع کننده را به اهالی بدهد.

درصدد رفع مشکل اینترنت اهالی بخش زرنه هستیم

مهندس اسدی مدیر عامل شرکت مخابرات استان ایلام در جلسه شورای اداری با تاکید براینکه درصدد هستیم که مشکلات   دسترسی  به اینترنت را در سطح شهرستان ایوان مرتفع نماییم گفت:طی سالهای گذشته شبکه فیبر نوری فقط از مسیر اصلی یعنی اوان بسمت ایلام عبور کرده بود که با رایزنی خایی که صورت گرفت خوشبختانه سال گذشته 30کیلومتر در حو.زه گسترش فیبر نوری توسعه داشتیم.

وی ادامه داد: با راه اندازی چند سایت در سطح شهرستان ایوان شهرک  نبوت،و چند نقطه ای دیگر انشالله مشکل سطح دسترسی شهروندان به اینترنت مرتفع خواهد شد.

وی افزود:یکی از دغدغه های اصلی این شرکت ارائه بهتر خدمات اینترنتی به شهروندان است که امیدواریم در این مسیر بتوانیم قدمهای خوبی را برداریم.

 

 

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب