سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45433
|
09:31 - 1399/04/07
نسخه چاپی

معاون مناطق محروم ریاست جمهوری:

ایجاد صندوق های خرد کارآفرینی در روستاها/ افزایش مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها

ایجاد صندوق های خرد کارآفرینی در روستاها/ افزایش مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها
معاون مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ایجاد صندوق های خرد کارآفرینی در روستاها از اولویت های این معاونت است، از افزایش مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای کشور خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد امید"، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از زیرساخت پروژه های مختلف روستایی شهرستان بدره استان ایلام اظهار کرد: تلاش مسئولان این است که از محل منابع مرکزی با تخصیص اعتبار در سال جهش تولید شاهد اتفافات خوبی در استان در زمینه اشتغالزایی جوانان باشیم.

وی تصریح کرد:در روستاهای استان ظرفیت های بسیار زیادی از جمله در بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت و..وجود دارد که باید از این ظرفیت ها برای توسعه استان و روستاها استفاده شود.

امید با اشاره به اینکه در روستاهای شهرستان بدره ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری در حوزه سد سیمره وجود دارد که باید هرچه بیشتر از این ظرفیت ها برای اشتغالزایی بهره برد، گفت: علاوه بر بحث اشتغال، با بررسی اجمالی در ارتباط با زیرساخت هایی که در روستاهای استان مود نیاز است موارد مختلف در این خصوص مورد توجه قرار می گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: اشتغال، پایه و اساس توسعه روستایی است و روستاییان با تولید و اشتغال عجین هستند و تخصیص و جذب اعتبارات طرح اشتغال روستایی می تواند بیکاری روستائیان را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و اعتبار روستایی باهدف توسعه پایدار روستاها ادامه دارد، افزود: در امتداد مسیری که برای توسعه روستاها در حال انجام است برنامه اصلی معاونت توسعه روستایی، توسعه روستاها با کمک مردم محلی است یعنی استفاده از صندوق های خرد کارآفرینی بسیار مورد تاکید معاونت توسعه روستایی است.

امید بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته در روستاهای کشور کارهای بزرگی را در زمینه زیرساخت ها انجام داده است که براساس آمارهایی که امروز در دست است شرایط روستاهای کشور با گذشته قابل مقایسه نیست.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب