سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45271
|
08:25 - 1399/03/27
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

تمام شهرهای ایلام از امتیاز منطقه جنگی برخوردار شوند

تمام شهرهای ایلام از امتیاز منطقه جنگی برخوردار شوند
استاندار ایلام با اشاره به رشادت های مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس، گفت: تمام شهرهای ایلام از امتیاز منطقه جنگی برخوردار شوند.

به گزارشايلام بيدار" قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خواستار اعمال امتیاز منطقه جنگی برای تمام مناطق استان شد و گفت: به پاس مرزداری ایلامیان در هشت سال دفاع مقدس و در گیر بودن جای جای این دیار در جنگ تحمیلی ضرورت دارد تمام استان بعنوان منطقه جنگی اعلام شود.

وی ضمن اینکه خواستار پیگیری بحث مین زدایی در برخی مناطق جنگی استان شد بر رسیدگی به وضعیت معیشت نیروهای مسلح در استان تاکید کرد و گفت: به منظور پیشگیری از قاچاق سلاح و مهمات و ترددهای غیر مجاز مرزی نیازمند استقرار تیپ مستقل یگان رزمی نیروی زمینی ارتش در منطقه هستیم.

دیدار استاندار ایلام با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت

همچنین استاندار ایلام در دیدار با سرپرست وزارت صمت با اشاره به شعار جهش تولید خواستار توجه بیشتر به صنعت استان در راستای تحقق شعار سال شد و گفت: در سال جهش تولید نیازمند تحرک در همه حوزه ها از جمله صنعت استان هستیم.

وی در ادامه خواستار رفع مسائل و مشکلات در حوزه صنعت استان شد و گفت: مسائل مراودات تجاری با کشور عراق از جمله افزایش قیمت تمام شده کالاهای ایرانی و لزوم حذف واسطه نیازمند تدابیر لازم در این حوزه است.

وی افزود: همچنین مشکلات مربوط به خروج موقت کامیون های ایرانی حمل یکسره کالا به داخل عراق و ایجاد تسهیلات ویژه جهت ورود و خروج بازرگانان ایرانی و عراقی در جهت رشد مراودات تجاری نیازمند رسیدگی و توجه بیشتر است.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن اینکه خواستار رفع مشکلات پرداختی به بازرسین و اتاق های اصناف و همچنین مشکلات اشتغال و کارخانه ها در استان شد، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، ایجاد شهرک های تخصصی و پایین دستی می تواند ضمن توسعه صنعت منجر به ایجاد اشتغالزایی فراوان در استان شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد