سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45267
|
08:27 - 1399/03/27
نسخه چاپی

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام ایوان خبر داد؛

کشتارگاه صنعتی ایوان در آستانه بهره برداری

کشتارگاه صنعتی ایوان در آستانه بهره برداری
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام ایوان، گفت: کشتارگاه دام ایوان در زمینی به مساحت 6800 متر با زیربنای 1118 متر مربع در سال 96 کلنگ زنی شد که در آستانه بهره برداری است.

به گزارشايلام بيدار،کشتار غیر مجاز دام زمینه انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت را فراهم می‌آورد و در راستای پیشگیری حفظ سلامتی شهروندان باید در اولویت همه اعم از قصابان محلی، دستگاه‌ قضا و مسوولان بهداشتی استان قرار گیرد.

جلوگیری از کشتار غیر مجاز در این استان مرزی همواره یکی از دغدغه‌های مهم مردم محسوب می‌شود، هر بار که این امر مهم در دستور کار قرار می‌گیرد با همکاری نیروی انتظامی، دادستانی، دامپزشکی و نیروهای و دستگاه‌های ذی‌ربط این امر مهم تا حدودی کنترل می‌شود اما به دلایل مختلف با شکست مواجه می شود.

 

با شیوع کرونا ویروس و در راستای حفظ سلامت شهروندان، طرح ساماندهی کشتار غیر مجاز بار دیگر در دستور کار دامپزشکی، دستگاه قضا، دادستانی، استانداری و...  قرار گرفت که از ابتدای اردیبهشت سال جاری این طرح به طور جدی آغاز شد که این بار با عزم جدی دستگاه‌های مربوطه همراه بود.

کشتار غیر مجاز دام در حاشیه شهر ایلام به معضل بزرگی برای استان تبدیل شده است، برابر مصوبه قانون کشتار فقط باید از طریق کشتارگاه انجام شود.

 

کشتارگاه صنعتی ایوان در آستانه بهره برداری

علی‌اشرف اسماعیلی مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام ایوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: کشتارگاه دام ایوان دارای دو خطه گاوی و گوسفندی با ظرفیت 2500 تن در سال، در زمینی به مساحت ۶۸۰۰ متر با زیربنای ۱۱۱۸ متر مربع سال 96  کلنگ زنی شد.

 

وی افزود: تاکنون ۲۰ میلیارد ریال جهت ساخت این مکان تولیدی هزینه شده که از این میزان  11 میلیارد و 800 میلیون ریال در غالب تسهیلات جذب شده است.

 

زمینه اشتغال مستقیم 19 نفر و غیر مستقیم 130 نفر

مدیر عامل کشتارگاه صنعتی دام ایوان با بیان اینکه برای بهره برداری کشتارگاه 10 میلیارد ریال دیگر نیاز است، بیان داشت: با افتتاح این مکان زمینه اشتغال مستقیم 19 نفر  و غیر مستقیم 130 نفر ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: این مکان دارای سالن‌های قرنطینه، انتظار، کشتار، اتاق‌های کنترل، ناظر شرعی،بسته بندی و مسوول شیفت، پیش سردکن، سردخانه، آزمایشگاه، تصفیه خانه و‌... است.

 

اسماعیلی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با راه اندازی در هر ساعت کشتار ۶۰ راس دام سبک و۲۰ راس دام سنگین ذبح شود که درصورت نیاز این تعداد ذبح قابل افزایش است.

 

ایوان قطب تولید گوشت قرمز

علی‌اشرف اسماعیلی بیان داشت: باتوجه به اینکه شهرستان ایوان با ظرفیت ۹ هزار راس دام سنگین و ۱۷ هزار راس دام سبک  قطب تولید گوشت قرمز استان است درصورت حمایت مسوولین و راه اندازی طرح قطعا زمینه مناسب در خصوص صادرات فراهم خواهد بود.

 

در سال جهش تولید امید است مسوولان ارشد استان با حمایت از واحدهای تولیدی زمینه اشتغالزایی جوانان این استان مرزی را فراهم سازند. 

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب