سرویس: سیاسی
کد خبر: 45226
|
07:25 - 1399/03/25
نسخه چاپی

اشاره قالیباف به ماده ۱۹۴ آیین نامه داخلی مجلس بود

اشاره قالیباف به ماده ۱۹۴ آیین نامه داخلی مجلس بود
سخنگوی هییت رئیسه مجلس گفت: اشاره رئیس مجلس به ماده ١٩٤ آیین نامه داخلی مجلس یود.

به گزارشايلام بيدار،محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هییت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا درباره اظهارات اخیر رئیس مجلس درخصوص استفاده از عبارت "اصل ۱۹۴" گفت: اشاره رئیس مجلس به ماده ١٩٤ آیین نامه داخلی مجلس یود.

 

وی افزود: ماده ۱۹۴ آیین نامه داخلی مجلس درباره اخطار است، اگر کسی اخطاری داد و رییس جلسه آن را استماع کرد موظف است فرصت دهد و این اخطار مقدم بر سایر مذاکرات مقدم است و حتی با این اصل سایر مذاکرات نیز قانونا متوقف می شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: تذکر دهنده یا اخطار دهنده، اخطار خود را مطرح می کند و اگر رییس مجلس اخطار را وارد دانست بدون صحبت موافق و مخالف از مجلس نظرخواهی کرده و راسا بحث را تمام نمی کند بلکه سوال می کند نظر مجلس چیست، اگر مجلس اخطار را وارد دانست اقدامات بعدی صورت می گیرد.

فرهنگی با بیان اینکه بر اساس قانون نمایندگان حق اعتراض به اعتبارنامه ها را دارند و این قابل واگذاری به دیگران نیست و دیگران هم فقط بررسی می کنند اما تمام کنند نیستند تصریح کرد: رییس مجلس این اخطار را به رای گذاشت و اکثریت رای دادند که اخطار وارد است و رییس مجلس هم موظف بود طبق ماده ۱۹۴ اعتبارنامه آقای تاجگردون را به کمیسیون تحقیق ارجاع دهد این اشتباه لفظی بود که به جای عبارت ماده ۱۹۴ از عبارت اصل ۱۹۴ استفاده شد که ممکن است برای هرکس این اشتباه پیش بیاید.

سخنگوی هییت رییسه مجلس با انتقاد از اقدام برخی در واکنش نشان دادن به این موضوع گفت: مسائل مجلس اینها نیست بلکه مسئله مجلس اولویت هایی است که جامعه با آن درگیر است.
فرهنگی تصریح کرد:جامعه امروز با مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی ، فن آوری و اجتماعی درگیر است و از مجلس انتظار می رود بعد از تشکیل کمیسیون ها اقدامات عاجل در حوزه های قانون گذاری و نظارت د هر یک از این بخش ها انجام دهد تا مردم آثار ملموس این اقدامات را دریابند وگرنه اینکه کسی به اشتباه یا درست حرفی زده باشد مسئله امروز کشور نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب