سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 45127
|
08:22 - 1399/03/20
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه:

ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آمریکا در منجلاب فساد غوطه ور است

ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آمریکا در منجلاب فساد غوطه ور است
مدرس دانشگاه گفت: آمریکا در منجلاب فساد، تبعیض نژادی، نقض حقوق بشر، ظلم و جنگ افروزی و تروریسم غوطه ور بوده و حتی به مردمان کشور خودشان هم رحم نمی کنند.

به گزارشايلام بيدار، "ایوب عزیزی"، مدرس دانشگاه در گفتگو با ایلام بیدار گفت: جوامع غربی بویژه آمریکا در تمدنی پوشالی و فرهنگی منحط، ادعای مدیریت جهان و اداره تمدن های کهن را دارند.

 

وی اظهار کرد: جوامعی که ادعای مدیریت دنیا و برنامه ریزی برای کشورهای جهان سوم دارند، خودشان در منجلاب فساد، تبعیض نژادی، نقض حقوق بشر، ظلم و جنگ افروزی و تروریسم غوطه ور بوده و حتی به مردمان کشور خودشان هم رحم نمی کنند. تبعیض نژادی و به اصطلاح نژاد پرستی با تمدن اصلا همخوانی ندارد.

 

عزیزی افزود: بیوتروریسم و اشاعه ویروس های جدید، حمایت از گروههای منحرف تروریستی با تمدن و مدنیت و مدرنیته در تضاد است. غارتگری و چپاول ثروت کشورهای ضعیف و استعمارگری در برخی مناطق دنیا از فعالیت های آشکار جوامع غربی است که ادعای مردم سالاری و دموکراسی دارند و سازمانهای جهانی مانند سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی در سیطره آنها بند و بازیچه دست حاکمان آن جوامع می باشند.

 

مدرس دانشگاه گفت: تحریم کشورهای دیگر در شرایط بحران کرونا نشانه نقض آشکار حقوق بین المللی و انسانی است.

 

وی ادامه داد: سیستم سرمایه داری و نئولیبرالی اصل و اساس اعتراضات مردم آمریکا است چرا که اکثریت شهروندان آمریکایی خود را بازیچه سرمایه داران می دانند و سیستم را به نفع نظام سرمایه داری می پندارند.

 

عزیزی یادآور شد: نظام سرمایه داری در آمریکا اجازه شنیده شدن صدای شهروندان امریکایی را نمی دهد و این سیستم برای حفظ بقای خود باید به قوه قهریه متوسل چون اعتراضات گسترده مردمی افول زود هنگام آمریکا را بدنبال دارد.

 

مدرس دانشگاه تصریح کرد: جامعه آمریکا رو به افول است و این رو به افول بودن آمریکا در نظرات خود اندیشمندان امریکایی نیز به کرات عنوان شده است.

 

وی در پایان گفت: ایالات متحده ادعا دارد که مرکز سرمایه داری جهان است اما اتفاقات اخیر نیمه پنهان ماجرا را آشکار کرده است.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب