سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 45099
|
07:20 - 1399/03/19
نسخه چاپی

ایلام بیدارگزارش می دهد؛

رشدقارچ گونه خانه باغ ها در ایوان/دادستانی :باساخت وسازهای غیزمجازبرخورد می شود

رشدقارچ گونه خانه باغ ها در ایوان/دادستانی :باساخت وسازهای غیزمجازبرخورد می شود
تغییر اراضی کشاوری به منظور احداث خانه باغ یکی از موضوعاتی است که این روزها لازم و ضروری است ازآن پیشگیری شود.

به گزارشايلام بيدار،رشد روز افزون واگذاری مرغوب ترین زمین‌های کشاورزی برای ساخت خانه باغ اکنون به یکی از موضوعات مهم  تبدیل شده است .

خرید و فروش مرغوب ترین زمین‌های کشاورزی در حاشیه شهر ایوان  طی چند سال گذشته که با هدف ساخت و ساز خانه باغ ها صورت گرفته است در حالی به رشد روز افزون خود ادامه می‌دهد که کارشناسان زمین های حاشیه شهر ایوان رارا جزء مرغوب ترین مزارع کشاورزی منطقه می دانند.

طی چند سال گذشته موضوع واگذاری زمین‌های کشاورزی و تبدیل آن‌ها به خانه باغ به علت سود زیاد به یک تجارت برای مالکان زمین ها و بنگاه داران تبدیل شده و همین موضوع سبب گشته تا به تبع سوداوری این نوع معاملات بسیاری از کشاورزان منطقه نیز به فکر فروش زمین های خود بیفتند.

زمین های اطراف شهر ایوان   ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی دارند و این امر امروز به علت رشد قارچ گونه خانه باغ ها ساخت و ساز های بی رویه بدترین روزگار خود را می گذرانند.

ساخت و ساز در حاشیه جنوبی شهر غیر قانونی است

باتوجه به اینکه اراضی واقع در حاشیه جنوبی شهر ایوان جزء زمین های درجه یک کشاورزی میباشد که هر گونه تغییر کاربری  و ساخت و ساز در آن غیر مجاز و غیر قانونی تلقی میگردد .و پرونده ان در دادسرای شهرستان تحت رسیدگی است، 

لذا شهروندان محترم از خرید چنین  زمین های خوداری نموده ودر صورت خریداری در سنوات قبل سریعا نسبت به فسخ معامله و استرداد مبالغ پرداخت شده اقدام نمایند.

دفتر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایوان

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد