سرویس: استان ایلام
کد خبر: 45013
|
10:01 - 1399/03/13
نسخه چاپی

کارشناس مسائل سیاسی:

جریان تحریف بدنبال جایگزینی مکتب جدید با مکتب امام خمینی است

 جریان تحریف بدنبال جایگزینی مکتب جدید با مکتب امام خمینی است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: جریان تحریف سعی دارند مکتب جدیدی را جایگزین مکتب بزرگ امام خمینی (ره) کنند.

به گزارشايلام بيدار، "محمدصادقخانی"، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با ایلام بیدار گفت: شروع مبارزات امام خمینی (ره) برای سرنگونی رژیم پهلوی فقط در قالب شخص نمی‌گنجد، بلکه امام خمینی (ره) "مکتب" جدیدی را بنیانگذاری کرد که ستون اصلی این مکتب "ولایت فقیه" بود؛ بنابراین "تحریف" مکتب بزرگی که امام خمینی (ره) بنیانگذاری کرد نمی‌تواند توسط شخص یا افراد صورت گیرد و مقابله با "مکتب" و "انقلاب" بزرگ امام خمینی (ره) باید به صورت "جریان" شکل بگیرد تا "تحریف" را رقم بزند، لذا "تحریف" این مکتب و جریان بزرگ نهضت اسلامی که توسط امام خمینی (ره) بنیان نهاده شد باید به صورت جریانی باشد و "جریان تحریف" با آراء و اندیشه های مکتب امام خمینی (ره) مقابله کند.

 

وی اظهار کرد: در دوران معاصر نیز "جریان تحریف" برای مقابله با "مکتب امام خمینی (ره)" شکل گرفت تا مکتب بزرگ امام خمینی (ره) را تحریف کند؛ جریان‌هایی که حتی در دوران حیات امام (ره) نیز نسبت‌های نادرست و خلاف واقعیتی  به امام (ره) می‌دادند. یکی از مصادیق "جریان تحریف" در دوران حیات امام خمینی (ره) و در اوج مبارزات ایشان با رژیم پهلوی را می‌توان در کتاب خاطرات حبیب الله عسگراولادی که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، یافت. حبیب الله عسگراولادی در مورد تحریف فرمایشات امام خمینی به عنوان بنیانگذار "مکتب" می گوید: در فرانسه 3 نفر بودند که فرمایش های امام خمینی را به سه زبان فرانسه، آلمانی و انگلیسی ترجمه می کردند. این 3 نفر بنی صدر، ابراهیم یزدی و صادق قطب زاده بودند.

 

این فعال سیاسی افزود: گاهی این ها ضمن ترجمه سخنان امام خمینی (ره)، خودشان را سخنگوی ایشان معرفی می‌کردند و بعضی جاها از خودشان هم حرف‌هایی اضافه می‌کردند. هنگامی که به امام (ره) این مطلب را گفتند، ایشان عصبانی شد و فرمودند: «به همه بگوئید من سخنگو ندارم و هر کجا لازم باشد خودم سخن خواهم گفت و مترجمین باید تنها سخنان مرا ترجمه کنند».

 

صادقخانی ادامه داد: برای همین مسئله امام خمینی (ره) هم خطر تحریف را در وصیت‌نامه خود اشاره می‌کنند و در خصوص راهکارهای مقابله با "جریان تحریف" می‌فرمایند:"اکنون که من حاضرم، بعض نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود، مورد تصدیق نیست مگر آن‌که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم."

 

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: با وجود تاکیدات مکرر امام خمینی و حتی خط و خطوطی که ایشان در بندهای آخر وصیت نامه تعیین کردند اما "جریان تحریف" در کشور توسط "شخصیت‌هایی که سوابق حضور در مبارزات انقلابی را دارند"، "موسسات"، "رسانه‌های مکتوب" و "رسانه های مجازی" شکل گرفته است و همه اضلاع "جریان تحریف" سعی دارند با "تحریف"، مکتب جدیدی را جایگزین "مکتب" بزرگ امام خمینی (ره) کنند.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد