سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 44996
|
08:07 - 1399/03/13
نسخه چاپی

ایلام بیدارگزارش می دهد؛

دستاوردبیش ازچهل سال تلاش ؛ از اقتدار نظامی تا پیشرفت علمی/اندیشه حضرت امام (ره) همچنان چراغ راه است

دستاوردبیش ازچهل سال تلاش ؛ از اقتدار نظامی  تا پیشرفت علمی/اندیشه حضرت امام (ره) همچنان چراغ راه است
نسل جدید و جوانان کشور، دوران قبل از انقلاب را ندیده‌اند، اما نقش‌آفرینی مردم در حکومت، دستاورد عظیمی است که امام بزرگوار توانست با به حرکت در آوردن اقیانوس ملت، به سال‌ها و قرن‌ها حکومت سلطنتی و وراثتی و دخالت و سلطه بیگانگان پایان و جهت حرکت کشور و ملت را تغییر دهد.

به گزارشايلام بيدار،آراء و اندیشه های امام خمینی کلید حل مشکلات جهان اسلام است. هرچند این موضوع برای بسیاری از مسلمانان و متفکران جهان اسلام کاملا روشن است لاکن ترفندهای مداوم استکبار جهانی و دشمنان اسلام ناب محمدی که هدفی جز تضعیف و نهایتا به فراموشی سپردن الگوهای عملی، رهایی بخش و انسان ساز اندیشه و راه و روش امام را ندارند بعضا در اذهان مفرض یا جاهل و ساده لوح القاءگرایی مطلب است که امام خمینی پدیده ای تاریخی بود و با رحلت ایشان دوران وی نیز به سر آمده و مسایل را بایستی به صورتی دیگر حل و فصل کرد. آنان از عظمت اندیشه و عمل امام غافلند. آنان از خود نمی پرسند که چگونه هنوز اندیشه ابن سینا و غزلهای حافظ مورد استفاده قرار می گیرند و سرمشق می شوند، چگونه راه وروش و آراء دانشمندان ومتفکران عالم حتی تا قرنها بعد الگوی کار وعمل است لاکن امام خمینی که توانست اسلام ناب محمدی را در عصر حاضر معرفی کند و دین خدا را به مرحله اجرا درآورد و رژیم ستمگر ریشه داری را که مورد حمایت قدرتهای مخرب عالم بود براندازد و در این عالم خاکی طرحی نو دراندازد نمی تواند مورد تقلید قرار گیرد؟

امام خمینی قدس سره چشم انداز پیشرفت مطلوب را برای کشوراین گونه ترسیم کرده، می فرماید: بزرگ ترین آرزوی من این است که مردم ایران، در راه پیشرفت و ترقی و سعادت انسانی سرمشق برای همه ملت ها باشند.
ما می خواهیم یک جمعیتی نورانی پیدا بکنیم،یک قشرهای نورانی که وقتی وارد می شویم در یک دانشگاهی، عملش نورانی، علمش نورانی، اخلاقش نورانی، همه چیزش نورانی باشد، الهی باشد. اعتلا به این است که ما مسلکمان را و مکتبمان را به پیش ببریم ما رو به اعتلا هستیم وبشر را رو به اعتلا می خواهیم ببریم.

سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این چهار دهه علی‌رغم توطئه‌های بی‌شمار دشمنان و معاندان داخلی و خارجی در همه حوزه‌ها و ابعاد، اما نظام اسلامی با اقتدار به سمت قله‌های تعالی و پیشرفت مادی و معنوی حرکت کرده است.

در طول سالیان اخیر، همواره یکی از اهداف دشمنان، کوچک‌انگاری و یا انکار دستاورد‌های بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی بوده است. در همین رابطه، دشمنان جنگ روانی وسیعی را با اختاپوس رسانه‌ای خود علیه ملت ایران با هدف تضعیف روحیه و از بین بردن اعتماد آن‌ها تدارک دیده‌اند.

نکته آشکار گزاره فوق‌الذکر، همین اکاذیب و تحریفاتی است که این روز‌ها به کرات در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگان نشر داده می‌شود؛ دروغ‌هایی سخیف و مضحک که سازندگان آن‌ها هدفی جزء منحرف کردن اذهان عمومی جامعه و تضعیف روحیه و اعتماد مردم ندارند.

اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران
"مهدی مصطفوی وندی"، ا در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت؛ ایران تا پیش از انقلاب اسلامی به سبب ضعف و فترت رژیم ستمشاهی، در سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی، علی‌رغم بهره مندی از مواهب خدادادی ژئواستراتژیک در اوج بی‌اختیاری و دنباله رویی از قدرت‌های جهانی قرار داشت. اما امروز به برکت گفتمان پیش‌برنده انقلاب اسلامی، دست برتر در تحولات منطقه‌ای و حتی جهانی با جمهوری اسلامی ایران است و در گستره منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای هیچ معادله‌ای بدون لحاظ کردن نقش کشورمان، قدرت پیشروی و اثرگذاری ندارد.

وی گفت:امروز ایران نه تنها یک ابرقدرت منطقه‌ای است بلکه قدرت فرامنطقه‌ای ایران نیز با بهره‌گیری از موقعیت ژئوپلتیک و تلفیق اقتدار نظامی و توسعه اقتصادی در حال شکل گیری است.

انقلاب اسلامی ایران که مهم‌ترین رخداد منطقه غرب آسیا در ۲۰۰ سال اخیر است، مقابله با استیلای غرب و اقدامات ضدبشری نماینده غرب در منطقه یعنی رژیم جعلی صهیونیستی را در اولویت اهداف استراتژیک خود قرار داده است.

انقلاب اسلامی ایران با فتح قلوب ملت‌های منطقه، روحیه مقاومت را در مردمان آن رویاند و امروز این روحیه در قالب تشکیل گروه‌های محور مقاومت، عرصه را بر آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تنگ کرده است.

امروز مقاومت کشور‌ها و ملت‌های منطقه در برابر غرب و روند‌های سلطه‌جویانه غربی، امری درونی شده و نشات گرفته از شجره طیبه انقلاب اسلامی است. ده‌ها شاهد مثال برای این مقاومت درونی شده می‌توان نام برد؛ از زمین‌گیرشدن ارتش تا بن داندان مسلح رژیم صهیونیستی در نبرد با حزب الله قهرمان تا شکست مفتضحانه پروژه آمریکایی – صهیونیستی داعش به مدد ایمان و سرپنچه قدرتمند محور مقاومت در منطقه.

نفوذ اقتدارآمیز ایران در منطقه که نه به شیوه روش‌های هژمونیک و سلطه‌جویانه غربی بلکه به شیوه مکتبی و گفتمانی است، موجبات سرخوردگی شدید آمریکایی‌ها را که برای استیلا در منطقه ژئواستراتژیک غرب آسیا میلیارد‌ها دلار خرج کرده‌اند، فراهم آورده است. از اینرو ترجیع‌بند ادعا‌های تهدیدی و تحریمی مقامات واشنگتن علیه ایران، نفوذ و اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی است.

رشد فزآینده در صنعت فضایی
جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های اخیر در فهرست ۵ کشور نوظهور فضایی دنیا جای گرفته است. این امر از آن جهت مهم و دارای جنبه استراتژیک است که ماهواره‌ها در دنیای امروز کارکرد‌های غیرقابل‌انکار و پیش‌برنده‌ای دارند و مجموعه وسیعی از امکانات را در اختیار بشر قرار می‌دهند. امروزه در دنیا، ماهواره‌ها «چشم سوم بشر» هستند و کشور‌هایی که از این صنعت بی‌بهره‌اند، «کشور‌های کور» نامیده می‌شوند.

موفقیت دانشمندان کشورمان در پرتاب موجود زنده به فضا و پرتاب ماهواره‌های مخابراتی و تصویربرداری و ایجاد پایگاه رصد فضایی از جمله دستاورد‌هایی است که ایران در یک دهه اخیر به آن دست یافته است.

پیشرفت‌های پزشکی
کشور ایران در سال ۵۶ با ۳۳ میلیون جمعیت، نیازمند ورود پزشک خارجی از سایر کشور‌ها بوده است، اما هم اکنون با جمعیتی بیش از دو برابر و به تبع آن با نیازی بیشتر به پزشک، با مازاد پزشک روبه روهستیم؛ همچنین در زمینه پزشک متخصص نیز از جمعیت ۷۰۰۰ نفر در سال ۵۷ به جمعیت تقریبی ۷۳ هزار پزشک متخصص در حال حاضر رسیده‌ایم. همچنین باید گفت که مردم بسیاری از کشور‌ها به منظور درمان به کشورمان سفر می‌کنند تا تحت نظر پزشکان ایرانی به درمان خود بپردازند.

پیشرفت‌های دارویی و کشف و تولید دارو‌های جدید و نوترکیب، پیشرفت در حوزه تخصص‌های جراحی و ابداع روش‌های جدید درمانی، ریشه‌کن کردن بعضی از بیماری‌ها، بهبود وضعیت درمانی، تاسیس و گسترش مراکز علمی- پژوهشی مورد نیاز جامعه و توجه ویژه به مهندسی پزشکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در زمینه پزشکی بوده است.
 


همچنین دانش پزشکی در ایران خصوصاً در حوزه‌هایی، چون سلول‌های بنیادین، ترمیم ضایعات نخاعی، تولید دارو‌های راهبردی، شبیه‌سازی حیوانات و ... پیشرفت‌های چشمگیری داشته و ایران در ردیف اولین‌ها قرار گرفته است.

پیشرفت‌های محیرالعقول در عرصه‌های دفاعی و نظامی
در حوزه دفاعی و امنیتی، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی به حدی شگرف بوده است که سخن گفتن پیرامون آن نه تنها در یک نوشته رسانه‌ای نمی‌گنجد بلکه شاید صد‌ها جلد کتاب قطور و مستند تلویزیونی بلند هم برای انعکاس آن کفایت نکند.

در این رابطه فقط باید به این مهم اشاره کرد که اقتدار دفاعی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال اخیر به قدری عظیم و چشمگیر بوده است که دشمنان ملت ایران حتی فکر کوچکترین تجاوز را هم از ذهن خود دور کرده‌اند. همان دشمنانی که سه دهه پیش، پیشرفته‌ترین تسلیحات را در اختیار مزدور خون‌آشام خود یعنی صدام قرار دادند تا انقلاب شکوهمند اسلامی ما را به زیر بکشد، اما در طول سال‌های اخیر این صدام و اربابان غربی‌اش بودند که به زیر کشیده شده‌اند و کشتی پرصلابت انقلاب اسلامی کماکان به مسیر مقتدرانه خود ادامه می‌دهد.

موارد ذکر شده در بالا، تنها بخش کوچکی از پیشرفت‌ها و دستاوردهایی است که مردم ما به برکت انقلاب اسلامی، طعم آنرا چشیده‌اند. همچنین افق‌های بسیار روشن‌تری در انتظار دانشمندان و متخصصان ما قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد