سرویس: اقتصادی
کد خبر: 44940
|
09:08 - 1399/03/10
نسخه چاپی

مسکن هم وارد بورس می‌شود

مسکن هم وارد بورس می‌شود
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: با ورود مسکن به بازار بورس مردم با سرمایه‌های خود می‌توانند در پروژه‌های ساخت و ساز مسکن شرکت کنند.

به گزارشايلام بيدار، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه سعی شده مسکن هم مانند سایر بخش‌ها وارد بازار بورس شود، بیان کرد: با وارد شدن مسکن به بازار بورس سعی می‌شود مردم  با سرمایه‌های خود و شرکت در پروژه های ساخت و ساز  رونق را در این بازار ایجاد کنند.

او ادامه داد: در خصوص استفاده از بازار سرمایه و ورود بخش مسکن به بازار سرمایه، با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تولید مسکن، تعادل بخشی به بازار مسکن و جبران کمبودهایی که وجود دارد، پیش‌تر با سازمان بورس توافقاتی حاصل و پروژه‌هایی هماهنگ شد.

او یادآور شد: با توجه به اینکه برای ورود تعدادی از شرکت‌های ساختمانی به صندوق زمین و مسکن مشکلات و موانع قانونی وجود داشت، اصلاح آئین نامه قانون ساماندهی در مدار انجام قرار گرفت که اصلاحات قبلاً به دولت ارسال شده بود. هم اکنون و تا این تاریخ اصلاح قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن به تصویب کمیته‌های تخصصی دولت رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که در جلسات اصلی دولت به زودی مصوب شده و قابلیت اجرایی پیدا کند.

محمودزاده با اشاره به اینکه با تصویب و ابلاغ اصلاحات قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن، حجم زیادی از پروژه‌های تولید انبوه مسکن و خدمات در سراسر کشور از طریق بورس معرفی می‌شوند، بیان کرد: تا افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند،  با این روش، هم ارزش افزوده و هم سرمایه‌گذاری مطمئنی در بازار اقتصادی ایجاد می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی  اظهار کرد: هر تعادلی که در بازار مسکن  ایجاد می‌شود تاثیر مستقیمی بر اقتصاد کشور دارد و یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند عرضه و تولید را در این بخش افزایش دهد وارد شدن این بازار به بورس است.

محمود زاده یادآور شد: در آینده نزدیک اثرات مثبت وارد شدن مسکن به بازار بورس مشخص خواهد شد و وزارت راه وشهرسازی هم مانند سایر حوزه ها با وارد شدن این بازار به سمت رونق هدایت خواهد شد.

محمود زاده  درباره تغییر قیمت مسکن مهر در شهر پردیس که به تازگی ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: این یک مصوبه داخلی بوده و تصمیم توسط خود شرکت عمران  پردیس گرفته شده است با برگزاری جلسات مختلف توسط شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران پردیس به زودی درباره این افزایش قیمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب