سرویس: استان ایلام
کد خبر: 44898
|
08:17 - 1399/03/08
نسخه چاپی

کارگردان و مستندساز ایلامی:

تولید تفکرات منفی گسترش یافته است/ ماجرای رومینا اشرفی حاصل خام اندیشی محور فرهنگی

تولید تفکرات منفی گسترش یافته است/ ماجرای رومینا اشرفی حاصل خام اندیشی محور فرهنگی
کارگردان و مستندساز ایلامی گفت: متاسفانه تولید تفکرات منفی و سوق دادن اذهان جوانان به سمت ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در فیلمها و مثلاً تولیدات فرهنگی با بودجه های کلان دولتی توسط افراد معلول الحال به شدت گسترش یافته است.

به گزارشايلام بيدار، "قدرت باقری"، کارگردان و مستندساز ایلامی در گفتگو با ایلام بیدار گفت: خبر بسیار مشمئز کننده قتل دختری توسط پدرش حالم را بد کرده است. در هر شکل ممکن  هم فرار دختر و دست زدن به حرکتی که در عرف ما قابل هضم نیست شایسته نبوده و هم قتل،جنایت غیر قابل کتمان و حرکت شنیعی است.

 

وی اظهار کرد: اما وقتی درمقام قضاوت و اظهار نظر قرار می گیرید باید علاوه بر جنبه های شخصی،ابعاد اجتماعی این فاجعه را هم در نظر داشت.

 

باقری افزود: یکی از این نقاط که باید انگشت اشاره به سمت آن گرفت ، فضای فرهنگی جامعه و متولیان آن است که تا قبل از هر حادثه‌ای غوغایشان گوش فلک را کر می کند.

 

کارگردان و مستندساز ایلامی گفت: دست اندر کارانی که متاسفانه از بودجه همین دختران و پسران ایران زمین مثلاً فیلم می سازند و آرام آرام با ترفندهای ناجوانمردانه در پس تصاویر و داستانهای به ظاهر زیبا لایه های عمیق ذهنی آنها را تسخیر کرده و شاکله شخصی و اجتماعی جوانان را از مسیر خود خارج می کنند و آنها را در فضایی موهوم، مست و بی حال رها می کنندو در این برهوت نامردی نتیجه ای بهتر از این حاصل نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه تولید تفکرات منفی و سوق دادن اذهان جوانان به سمت ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در فیلمها و مثلاً تولیدات فرهنگی با بودجه های کلان دولتی توسط افراد معلول الحال به شدت گسترش یافته و بخوبی خوراک تبلیغات دشمنان ما را فراهم کرده و می کند.

 

باقری یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که این رخداد وحشتناک حاصل تفکر و خام اندیشی یک نفر به تنهایی نیست و بخش قابل توجهی از آن به محور فرهنگی جامعه برمیگردد که باید پاسخگو باشد.

 

انتهای پیام/ش
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب