سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 44873
|
08:21 - 1399/03/07
نسخه چاپی

بازدید تیم‌های ناظر از مدارس/ هدایت دانش‌آموزان به مدرسه‌های با وضعیت مناسب بهداشتی

بازدید تیم‌های ناظر از مدارس/ هدایت دانش‌آموزان به مدرسه‌های با وضعیت مناسب بهداشتی
مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش گفت: تیم‌های نظارتی از طرف آموزش و پرورش و وزارت بهداشت روند بهداشتی مدارس را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

به گزارشايلام بيدار،"محمد محسن‌بیگی" مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای بررسی روند نظارت بر شرایط بهداشتی مدارس اظهار کرد: تیم کارشناسی مشترک از سوی وزارت آموزش و پرورش و بهداشت برای بررسی روند رعایت مراقبت‌های بهداشتی تشکیل شده است و به طور مستمر از مدارس بازدید می‌کنند.

او ادامه داد: در موارد نادری مشکلاتی وجود داشته است که البته برخی مدارس به دلیل مشکلات ساختاری ناگزیر از پروتکل‌های بهداشتی دور شده اند به عنوان مثال مدرسه‌ای از نظر سرویس بهداشتی مشکل دارد که رفع آن زمان بر است و در عرض یک هفته امکان پذیر نیست.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این مدارس در مناطق خاصی هستند و مشکلاتی را از گذشته داشتند، گفت: با توحه به اینکه بازگشایی مدارس در شرایط فعلی برای رفع اشکال است، دانش آموزان را به مدارس مجاور که از نظر بهداشتی شرایط بهتری دارند، هدایت کردیم.

محسن بیگی با بیان اینکه بازگشایی مدارس در این ایام مانوری برای سنجش نقاط ضعف و قوت به منظور آمادگی در سال تحصیلی آینده است، گفت: به این ترتیب می‌توانیم شرایط بهداشتی لازم برای مدارس را آماده کنیم.

ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌های حضوری به استان‌ها

او درباره تمهیدات بهداشتی درنظر گرفته شده برای برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان اظهار کرد: برگزاری حضوری آزمون پایه نهم و دوازدهم اجتناب ناپذیر است و با وجود این شرایط، پروتکل‌های بهداشتیجداگانه و ویژه‌ای از سوی وزارت بهداشت تهیه شده است که رعایت آن ضرورت دارد همچنین بخشنامه آن را به استان‌ها ابلاغ کردیم.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش تاکید کرد: مدارسی که برای برگزاری آزمون‌های حضوری در نظر گرفته شده اند، بررسی کرده‌ایم تا امکانات بهداشتی مناسبی داشته باشند و اولویت برگزاری آزمون‌ها با مدارسی است که در آن  تجمع به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب