سرویس: استان ایلام
کد خبر: 44778
|
09:34 - 1399/03/01
نسخه چاپی

جزئیات نشست استانداران مرزی با وزیر کشور؛

درخواست از رحمانی‌فضلی برای پیگیری بازگشایی مرز مهران

درخواست از رحمانی‌فضلی برای پیگیری بازگشایی مرز مهران
استاندار ایلام با توجه به ضرورت آغاز بکار گمرک مهران در شرایط فعلی اقتصادی کشور گفت: شروع به‌کار گمرک مهران، نیازمند رایزنی‌های ملی است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام با تشریح سخنان خود در نشست استانداران مرزی تحت عنوان شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: این نشست با حضور وزیر کشور برگزار و در این نشست آنچه مرتبط با امنیت و توسعه استان‌های مرزی بود تشریح و پیشنهادات با اولویت بازگشایی مرز مهران مطرح شد.

وی یادآورشد: فعالیت مرز مهران در ایام شیوع کرونا در مرحله اول بنا به خواسته کشور عراق تعطیل و بعد از فروکش شدن اوج شیوع کرونا رایزنی‌ها برای آغاز به کار مجدد این پایانه تجاری انجام شده  اما تا کنون منتج به نتیجه نشده است.

سلیمانی دشتکی به ضرورت اقدام ملی برای بازگشایی مرز مهران اشاره و یادآورشد: در نشست شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور این مهم را نیازمند به رایزنی ملی عنوان نموده و از وزیر کشور درخواست رایزنی‌ها در سطح ملی شده‌ام.

وی دیگر پیشنهاد خود را مبنی بر تکمیل پروژه‌های در حال اتمام که بنا به شرایط مالی مقدار کمی از آنان مانده است را عنوان و گفت: ضرورت دارد آن‌دسته از پروژه‌هایی که در شرایط رو به اتمام هستند تامین اعتبار شوند تا به بهره برداری برسند و جزء پروژه‌های راکد قرار نگیرند.

پیشنهاد بعدی که در این نشست ارائه شد: افزایش سطح اختیارات بانک‌ها در استان‌ها به سقف 30میلیارد تومان بود، چراکه محدودیت اختیارات مسئولان بانک‌ها در استان‌ها موجب ایجاد موانع در توسعه استان‌ها و تزریق اعتبارات و تسهیلات به واحدهای تولیدی می‌شود.

استاندار ایلام به نکات مثبت و اثر گذار در نشست اشاره کرد و گفت: اختصاص 100 درصد اعتبارات در این مناطق، اختصاص 50 درصدی یارانه سود و 15 درصد مازاد بر اعتبار از محل کمک های فنی و اعتباری نیز مطرح که موافقت با آن به اشتغالزایی، توسعه و افزایش معیشت اقتصادی مرز نشینان منجر می‌شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب