سرویس: اجتماعی
کد خبر: 44757
|
15:01 - 1399/02/31
نسخه چاپی

اینترنت رایگان مراکز علمی و دانشگاهی یک ماه دیگر تمدید شد

اینترنت رایگان مراکز علمی و دانشگاهی یک ماه دیگر تمدید شد
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمدید یک ماهه ترافیک مصرفی اینترنت دانشجویان و اساتید مراکز علمی مورد تایید وزارت علوم خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، سید ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمدید یک ماهه ترافیک مصرفی اینترنت دانشجویان و اساتید مراکز علمی مورد تایید وزارت علوم خبر داد.
براساس این گزارش ، با آغاز فراگیری ویروس کرونا در ایران و مجازی شدن فرآیندهای آموزشی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بطور داوطلبانه و به عنوان مسئولیت اجتماعی اقدام به رایگان کردن پهنای باند مصرفی مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه مورد تایید مدیریت حوزه‌های علمیه و وزارت عتف کرد به طوری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید اخیر معاون اول رییس‌جمهور از این وزارتخانه ارزش ریالی این خدمت را بیش از ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اکنون معاون فناوری وزیر ارتباطات از تمدید یک ماهه این سرویس رایگان با دستور آذری جهرمی خبر می دهد.

گفتنی است ، مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا کنون اقدامات لازم برای درج اطلاعات تعداد  ۱۴۹۳ سامانه مرکز علمی و دانشگاهی و پیکربندی اعمال ترافیک رایگان برای آن ها انجام شده است. در همین راستا از مدیران کل استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته شده است تا نهایت همکاری را با واحدهای دانشگاهی که بعضا در این زمینه با مشکل مواجهند را تا رفع ایراد داشته باشند و مراکز علمی در این زمینه می‌توانند موضوع را از طریق ادارات کل ICT استانی دنبال کنند.

لازم به ذکر است که وصول اطلاعات فنی سامانه‌های آموزشی از وزارت عتف در حال تکمیل است و از سوی دیگر عدم تطابق کامل اطلاعات واصله‌ی سامانه‌ها با سامانه‌های انتهایی که محتواهای آموزشی بر روی آن ها بارگذاری شده است می‌تواند از عوامل عدم اعمال ترافیک رایگان برای برخی دانشگاه‌ها باشد. تعدد اطلاعات واصله برای بعضی از مراکز دانشگاهی و درج سرویس‌های غیر مرتبط در اطلاعات واصله از جمله مشکلاتی است که در راستای حصول نتایج بهتر و جلب رضایت ذیی نفعان انتهایی باید اصلاح و بروزرسانی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب