سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 44729
|
11:03 - 1399/02/30
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه عنوان کرد:

روز نکبت به یک جریان در تاریخ فلسطین تبدیل شده است/طرح معامله قرن فقط موجبات نابودی اسرائیل را فراهم می کند

روز نکبت به یک جریان در تاریخ فلسطین تبدیل شده است/طرح معامله قرن فقط موجبات نابودی اسرائیل را فراهم می کند
مدرس دانشگاه با بیان اینکه طرح معامله قرن فقط موجبات نابودی اسرائیل را فراهم می کند، گفت: محور مقاومت، ملت مبارز و آگاه فلسطین و مقاومت اسلامی هرگز اجازه تحقق این خیانت قرن را نخواهند داد.

به گزارشايلام بيدار،نکبت کلیدواژه ای است که حتی با گذشت بیش از هفت دهه از وقوع آن، از ذهن مردم آزاده جهان و فلسطین لحظه‌ای پاک نشده است؛ روزی که فلسطینیان علی رغم اینکه خاطره خوشی از آن ندارند، اما برای به فراموشی سپرده نشدن حقی که در این روز از آنها سلب شد، آن را هر سال زنده نگاه می‌دارند. در این روز هزاران نفر از مردم فلسطین با اقدامات وحشیانه و ددمنشانه رژیم متجاوز و اشغالگر صهیونیستی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

در جریان روز نکبت سال ۱۹۴۸، بیش از ۵۳۰ شهر و روستا در فلسطین با خاک یکسان شد، ۱۵ هزار فلسطینی شهید شدند، ده‌ها فلسطینی به صورت دسته جمعی اعدام شدند و حدود ۱۸ هزار نفر اقدام به مهاجرت کردند. طبق آخرین آمارها، شمار شهدای فلسطینی از سال ۱۹۴۸ تاکنون به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

یورش‌های متعدد به مناطق محل سکونت فلسطینیان، تخریب منازل آنها، بازداشت‌های روزمره فلسطینیان بدون تفهیم اتهام، شکنجه اسرای فلسطینی، ممانعت از ورود مواد غذایی پزشکی و ساختمانی به نوار غزه، تحریک تشکیلات خودگردان فلسطین برای سرکوب فلسطینیان، ممانعت از حضور فلسطینیان بیت المقدس، یهودی سازی قدس و ده‌ها اقدام دیگر از جمله مواردی است که می‌توان آنها را در زمره سلسله جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی طی حدود ۷۰ سال گذشته قرار داد.

علی مصطفی وندی "،مدرس دانشگاه در گفتگو با خبر نگار ایلام بیدار گفت: فلسطین یک ایده آرمانی برای جهان اسلام است و مسلماً مسلمانان نمی‌پذیرند که این آرمان نابود شود؛ بلکه آنان می‌خواهند اسرائیل دست از جنایاتش بردار تا فلسطینیان بتوانند با تصمیم خودشان یک دولت واحد ایجاد کنند.

وی اظهاربا اشاره به اینکه  اسرائیل نتوانسته آنچه که  با جنگ به دست بیاورد می‌خواهد با معامله قرن یا معامله ترامپ به دست بیاورد چراکه ترامپ پیاده‌نظام اسرائیل است اظهار کرد:هدف از مطرح کردن مسائلی مانند معامله قرن نابود کردن فلسطین است که مسلمانان در جای‌جای مختلف دنیا نشان دادند که مخالف این طرح هستند تنها رژیم‌های وابسته به آمریکا برای خوش‌خدمتی مواضع نیم‌بند و یا موافق گرفته‌اند که راه به جایی نخواهند برد.

این مدرس دانشگاه درپاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که چرا کشورهای عربی منطقه در بازی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی درخصوص معادلات منطقه افتاده‌اند، گفت: این کشورها برخاسته از اراده مردم‌شان نیستند و وابسته به بیگانگان هستند وجود و بقای‌شان به حمایت خارجی بستگی دارد و به این دلیل است شرایط ناگواری را امروز در منطقه مشاهده می‌کنیم.وی ادامه داد: محور مقاومت تا کنون بسیار خوب عمل کرده است و توانسته خودش را تثبیت کند و کشورهای مختلف هم به آن‌ها پیوسته‌اند زیرا برخاسته از اراده مردم هستند.

نقش فرمایشی سازمان ملل در برابر تل آویو

 مصطفی وندی بیان داشت:اقدامات متناقض سازمان ملل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی که طی دوره اخیر با بی توجهی کامل این سازمان نسبت به نقض حقوق فلسطینی ها تشدید شده نشان از آن دارد که سازمان ملل که تنها یک نقش فرمایشی در تحولات جهان دارد سیاست یک بام و دو هوا در قبال رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم اتخاذ کرده است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد:چرا که سازمان ملل از یک سو به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی ها اشاره می کند و از سوی دیگر هیچ اقدام عملی علیه این رژیم اتخاذ نکرده و تنها به ابراز نگرانی و صدور بیانیه اکتفا می کند. گرچه این سازمان در خصوص دیگر معضلات انسانی در جهان ثابت کرده است که تبدیل به یک سازمان فرمایشی و عروسکی در دست آمریکا و اسرائیل شده ولی عدم درج نام اسرائیل در لیست سیاه با وجود اذعان به جنایات تل آویو نمونه بارز دیگری در این خصوص به شمار می رود.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه فلسطینیان بر مواضع مستحک خود تاکید دارند گفت: نه اقدامات رژیم صهیونیستی و نه معامله قرن ترامپ باعث عقبگرد فلسطینی ها از حقوق خود نخواهد شد.
وی افزود: خون شهدای فلسطنی هدر نخواهد شد و فرزندان فلسطینی راه آنها را در مسیر شهادت و مقامت ادامه خواهند داد،  این کوتاه ترین راه برای تحقق خواسته های ملت است.
وی تاکید کرد: که فلسطین عربی و اسلامی خواهد ماند و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین فلسطین هیچ تاثیری بر حقوق فلسطینیان ندارد و طرح صهیونیست ها برای الحاق کرانه باختری به خود در راستای معامله قرن بوده  است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد