سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 44682
|
14:03 - 1399/02/28
نسخه چاپی

سبک زندگی پیشنهادی شهید نوجوان ۱۶ ساله به خواهران سرزمینش

سبک زندگی پیشنهادی شهید نوجوان ۱۶ ساله به خواهران سرزمینش
شهید «حسن خسروی بهابادی» ۱۶ ساله بود که در عملیات خیبر به شهادت رسید، او تا آن سن چهار بار داوطلبانه به جبهه‌های نبرد اعزام شد و در وصیت‌نامه خود مطالبی را خطاب به خواهران سرزمینش به یادگار گذاشت.

به گزارشايلام بيدار،  «حسین خسروی بهابادی» سال ۱۳۴۶ در شهر بهاباد استان یزد به دنیا آمد. در همان کودکی مادرش را از دست داد و همراه پدر و همسر پدرش دوران کودکی خود را گذراند. درسش را تا پنجم ابتدایی ادامه داد اما بنا به محل کار پدر که در شهرستان بافق بود او هم به بافق رفت. در این مدت به کارگری پرداخت و بعد از آن جهت کار به تهران آمد.

حضور او در تهران همزمان با آغاز جنگ تحمیلی شد. علاقه او به امام (ره) و انقلاب باعث شده بود تا بیشتر اوقات در بسیج و مسجد باشد. آرزوی او حضور در جنگ و مبارزه با دشمن بود، از این رو دوره‌های نظامی را گذراند و به جبهه اعزام شد. او با وجود سن کم موفق شد چهار بار به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برود.

سفارشش به خواهر و برادرانش خالی نگذاشتن جلسات روضه بود، خودش نیز اهتمام ویژه‌ای به شرکت در این مجالس داشت و در نماز جماعت شرکت می‌کرد. تاکید داشت که جبهه را خالی نگذارید در آخرین حضورش که همزمان با عملیات خیبر در جزایر مجنون بود او نیز در عملیات شرکت کرد تا اینکه به شهادت رسید. پیکر او پس از شهادت به شهر یزد منتقل شد و طبق وصیتش در جوار امامزاده عبدالله (ع) در بافق به خاک سپرده شد.

این شهید در قسمتی از وصیتنامه خود نوشته است: «خواهران عزیزم دوست دارم زینب‌وار زندگی کنید و شجاع باشید. دوست دارم بعد از شهادتم گریه و زاری نکنید؛ زیرا دشمن به شما لبخند خواهد زد. باری، چون حضرت زینب ـ علیها سلام ـ با گفتار و کردار خوب راه مرا ادامه دهید. برادران عزیزم از شما می‌خواهم لحظه‌ای نگذارید سنگر من خالی باشد و تفنگ مرا به زمین نگذارید و دوشادوش دیگر برادران با دشمنان بجنگید.

پدر سلام بر تو که این چنین فرزندی تحویل جامعه داده‌ای که برای دین خود مردانه جنگید و جان ناقابل خود را فدای انقلاب اسلامی کرد.»

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب