سرویس: استان ایلام
کد خبر: 44654
|
09:08 - 1399/02/27
نسخه چاپی

به بهانه روز ملی ارتباطات؛

روابط عمومی هایی که در دسترس نیستند

روابط عمومی هایی که در دسترس نیستند
با توجه به شرایط کار و یا به نوعی حرفه روابط عمومی می طلبد که آن دسته از روابط عمومی های ادارات استان که اهتمام جدی در بحث تقویت کار خود ندارند به منظور آگاهی بخشی به جامعه مخاطبان خود تلاش لازم را داشته باشند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::امروز در تقویم رسمی کشورمان بعنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است، روزی که تلاقی کار روابط عمومی ها با موضوع ارتباطات گره خورده است.

کمتر کسی امروزه از اهمیت کار روابط عمومی ها بی خبر است، روابط عمومی ها در واقع نشانگر سرگذشت هر اداره، نهاد و یا ارگان در مورد مسائلی است که در آن رخ می دهد.

در هم آمیختن ارتباطات با مقوله روابط عمومی هم از منظرهای مختلفی قابل تأمل است، بطوریکه ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته و بدون یکدیگر معنا و مفهوم پیدا نمی کنند.

در حقیقت لازمه کار روابط عمومی، ارتباطات و اطلاع رسانی است و به همان اندازه که اداره، نهاد و یا ارگانی از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد به همان اندازه هم از ارتباطات و اطلاع رسانی قوی برخوردار است و بالعکس.

روابط عمومی ضعیف نتیجه ضعف سازمان

"آیت قیصربیگی"، دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ایلام در گفتگو با خبرنگارایلام بیدارگفت: امروز آنچه که مورد تاکید است نقش مهم روابط عمومی ها بعنوان خانه مردم و نماینده آنان در سازمان است که باید پررنگ تر شود. 

وی اظهار کرد: هر چقدر دستگاه های اجرایی نهاد روابط عمومی را در جهت ارتباط دو سویه بین اداره و مردم تقویت کنند موفق تر ظاهر خواهند شد چرا که مشارکت و همراهی مردم ضامن موفقیت سازمان خواهد بود. 

قیصربیگی افزود: بدون شک وجود یک روابط عمومی ضعیف در یک سازمان نشانه ضعف مدیریت در آن سازمان تلقی می شود و البته با توجه به تاکید مکرر استاندار در پاسخگو بودن مسئولان به خواسته ها و مطالبات مردمی و رسانه ها نظارت بر این مهم از طریق میزان فعال بودن روابط عمومی ها و توان پاسخگویی مدیران اعمال می شود.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ایلام گفت: ارتباط و تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها بعنوان نمایندگان افکارعمومی یک اصل مهم در پاسخگو بودن دستگاه متبوع است و ضرورت دارد این مهم بیش از پیش تقویت شود. 

روابط عمومی هایی که عمومی نیستند

اما در همین حال در استان ایلام هستند بسیاری از روابط عمومی هایی که مجدانه در امر اطلاع رسانی و ارتباطات تلاش مضاعفی داشته و دارند اما در طرف مقابل نیز برخی ادارات و ارگان ها نه تنها از روابط عمومی قوی و بلکه ضعیف برخوردار هستند اما هیچ خبری و رویدادی از جانب آن اداره و یا ارگان منتشر نمی شود.

بدتر از این مورد نیز به مسئله کار روابط عمومی ها این است که اصلا برخی نیز هیچ ارتباطی با رسانه های استان در جهت کار ارتباطات و اطلاع رسانی خدمات خود ندارد که پسندیده نیست.

در همین حال موضوع دیگری که باید اشاره کرد این است که بسیاری از روابط عمومی های استان برای ایجاد سایت مربوط به اداره و یا ارگان متقبل هزینه هایی شده اند اما آن سایت اداره هیچ گونه کار به روز رسانی انجام نداده است، این مورد بعضا در برخی سایت های روابط عمومی ادارات به دو سال نیز می رسد و جالب تر اینکه برخی سایت های ادارات تعطیل شده اند.

با توجه به شرایط کار و یا به نوعی حرفه روابط عمومی می طلبد که آن دسته از روابط عمومی های ادارات استان که اهتمام جدی در بحث تقویت کار خود ندارند به منظور آگاهی بخشی به جامعه مخاطبان خود تلاش لازم را داشته باشند چرا که به فرموده مقام رهبری روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسائلی است که در ان نهاد می گذرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب