سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 44639
|
08:00 - 1399/02/27
نسخه چاپی

رویترز مدعی شد؛ کاهش صادرات نفت ایران رکورد زد

رویترز مدعی شد؛ کاهش صادرات نفت ایران رکورد زد
رویترز مدعی شد، کاهش صادرات نفت ایران به علت شیوع کرونا و تحریم‌ها در ماه آوریل رکورد زده و به روزانه ۷۰ هزار بشکه رسیده است.

به گزارشايلام بيدار،  رویترز طی گزارشی مدعی شد، صادرات نفت ایران به علت شیوع کرونا و تحریم‌های آمریکا که فروش نفت این کشور را محدود کرده بود، به کمترین میزان رسیده است.

بر اساس آمارهای شرکت کپلر که به رهیابی جریان‌های نفتی می‌پردازند، صادرات نفت ایران در ماه آوریل به روزانه ۷۰ هزار بشکه رسیده است که کمتر از ۲۸۷ هزار بشکه در روز در ماه مارس کمتر است.

بنا بر اعلام این شرکت، برآورد صادرات نفت ایران دشوار است و این بدان معناست که رقم صادرات می تواند بالاتر و در حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

دنیل گربر، مدیر ارشد پترو لاجستیک، موسسه دیگری که جریان های نفتی را رهیابی می کند، گفت: «ما شاهد کاهش صادرات نفت ایران بوده ایم که به علت کاهش خرید چین بوده است... ما هنوز در ماه می هیچ بهبودی در میزان صادرات نفت ایران مشاهده نکرده ایم.»

کاهش تقاضا برای نفت به علت محدودیت های ترددی کشورها در اثر شیوع کرونا، اقت قیمت نفت، حق اقنتخاب های خریداران را افزایش داده و یافتن مشتری برای نفتی را که رئیس جمهور آمریکا ۲ سال پیش تحریم کرده، دشوارتر ساخته است.

سارا وخشوری، فعال در شرکت مشورتی اس وی بی انرژی اینترنشنال گفت: «یافتن مشتریان آسان نیست... در حال حاضر، فزونی عرضه زیادی در بازار وجود دارد و حجم زیادی نفت ارزان در بازار در دسترس است.»

وی افزود ایران و ونزوئلا هم تحت تحریم قرار دارند، و هم مجبورند تا با تخفیف های ارائه شده از سوی تولیدکنندگان دیگر نظیر عربستان رقابت کنند.

بر اساس آمارهای تحویل محموله‌های ماه مارس، خرید رسمی نفت ایران از سوی چین اکنون به پایین ترین رکورد رسیده است.

آمارهای ریفینیتیو ایکون نشان می دهد سوریه همچنان مشتری نفت ایران است درحالی که محموله‌های دیگر ایران مقصدی ندارند.

یک شرکت سوم که صادرات نفتی را رهیابی می کند و نخواست نامش فاش شود، می‌گوید محموله‌های نفتی ایران در ماه آوریل می تواند به ۳۵۰ هزار بشکه در روز برسد، در حالی که این کشور تاکنون در ماه می حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز صادر کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب