سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 44601
|
05:21 - 1399/02/24
نسخه چاپی

امام جمعه موقت چرداول مطرح کرد؛

فضلیت شب های قدر/ برکات شب زنده داری را بیشتر دریابیم

فضلیت شب های قدر/ برکات شب زنده داری  را بیشتر دریابیم
امام جمعه موقت چرداول گفت: باید فضلیت شب های قدر را بیشتر دریابیم واز این فرصت معنوی استفاده کنیم.

 حجت الاسلام "عمران احمدی" در گفتگو با خبرنگارایلامبیدارگفت:«شب قدر» یکی از پرفضیلت ترین شب های ماه مبارک رمضان است که در آن قرآن بر پیامبر اسلام نازل شده و به عبادت در این شب بیشتر سفارش شده است ودر این شب مقدرات یک سال انسان معین می گردد.

وی اظهار کرد:از با فضیلت ترین اعمال در چنین شبی «احیاء» می باشد که به معنای پاس داشتن یک شب تا صبح است. وبرای آن اعمالی مانند نماز ، دعا، قرآن خواندن و احیا به منظور بهره مندی از عضویت های معنویات آن سفارش شده است.
احمدی در ادامه گفت:از جمله دلایل فضیلت شب قدر بلکه والاترین جنبه فضیلت آن نزول قرآن کریم در این شب می باشد که به صورت یک باره بر قلب مقدس پیامبر (ص) نازل گردید و در بقیه عمر مبارک ایشان به صورت تدریجی انجام گرفت. قرآن کریم یکی از علل فضیلت ماه رمضان را همین معنا برشمرده و می فرماید: (شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان)؛ «ماه رمضانی که قرآن را در آن فرو فرستادیم؛ کتابی که مردم را راهبر و متضمن دلایل آشکار هدایت و میزان تشخیص حق از باطل است».
وی خاطر نشان کرد:قرآن کریم علت دیگر فضیلت این شب بزرگ را تعیین مقدرات انسان قلمداد نموده و می فرماید: (انّا انزلناه فی لیلة مبارکة انّا کنّا منذرین - فیها یفرق کل امر حکیم)؛ «ما قرآن را در شبی فرخنده نازل کردیم؛ زیرا که هشدار دهنده بودیم. پس در آن شب هر کاری محکم و استوار می شود».
احمدی بیان داشت:همزمانی شب قدر با شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) نشان دهنده ارتباط عمیق امامان معصوم با قرآن است وبرای دستیابی به سعادت آخروی باید از رهنمودهای آنان استفاده کرد.
امام جمعه موقت چرداول تصریح کرد: امیدواریم که همه از فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان برای دستیابی به ارزش های معنوی استفاده کنند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب