سرویس: اقتصادی
کد خبر: 44512
|
08:08 - 1399/02/20
نسخه چاپی

احتمال ریزش سهام وجود دارد

احتمال ریزش سهام وجود دارد
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) بابیان اینکه بورس الان مانند یک مار زخمی است و خیلی باید بادقت به آن ورود کنید، گفت: مردم در ورود به بحث بورس و سهام خیلی دقت کنند، زیرا احتمال ریزش سهام وجود دارد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام درباره وضعیت بازار بورس گفت: در این رابطه باید به نکاتی توجه کرد، اول اینکه خرید عرضه اولیه سهام مطلوب بوده و هم به نفع اقتصاد و تولید کننده است و از طرفی هم یک سود مناسب برای خریدار دارد. اما نکته دوم این است که در بازار ثانویه و آنجایی که سهام دست به دست می‌شود، وقتی شاخص‌ها و قیمت سهام خیلی رشد می‌کنند احتمال سقوط سهام وجود دارد.

وی افزود: ما الان در شرایطی هستیم که احساس می‌کنم بورس ما حبابی است و دلیل این موضوع هم این است که نقدینگی در کشور نقدینگی زیادی است. سال ۹۶ مادر تحلیل نقدینگی گفتیم که نقدینگی در کشور آنقدر زیاد است که وارد هر بازاری شود آن بازار را با انفجار قیمت مواجه می‌کند.

این استاد دانشگاه افزود: امروز هم این نقدینگی آنقدر زیاد است که وارد هر بازاری شده متاسفانه باعث افزایش شدید قیمت شده است، مثلاً دلار از ۳ تا ۴ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان و قیمت پراید را به ۹۰ میلیون تومان رساند، قیمت آپارتمان هم چندین برابر شده است.

عبدالملکی اظهار داشت: توصیه ما به مردم این است که در ورود به بحث بورس و سهام خیلی خیلی دقت کنند، احتمال ریزش سهام به شدت وجود دارد. الان یک سری افراد حرفه‌ای در بورس وجود دارند که به اعتبار ایننکه افراد غیرحرفه‌ای زیادی وارد بورس می‌شوند جولان می‌دهند و مطمئنا اگر بورس با مشکل مواجه شود حرفه ای‌ها خارج شده و شما می‌مانید با سهامی که قابل فروش نیست و ارزش آن پایین آمده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بورس الان مانند یک مار زخمی است و خیلی باید با دقت به آن ورود کنید. همچنین باید به کسانی که شما را به سمت ورود به بورس تشویق می‌کنند هم با احتیاط بیشتری تعامل کنید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد