سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 44464
|
11:55 - 1399/02/17
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

سیر تا پیاز ماجرای دفن دختر هلیلانی/ اظهارات نماینده ایلام تکذیب شد

سیر تا پیاز ماجرای دفن دختر هلیلانی/ اظهارات نماینده ایلام تکذیب شد
برخی سایت ها و کانال ها به نقل از یکی از نمایندگان ایلام مطالبی در خصوص دفن دختری که در هلیلان خودکشی کرده بود، منتشر کردند که واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار:: در روزهای گذشته اخباری در فضای مجازی با خودکشی دختر هلیلانی منتشر شد که مورد توجه برخی رسانه ها برای انتشاری اخباری غیرواقعی قرار گرفت که ماجرای واقعی این اتفاق ناراحت کننده، از این پایگاه خبری به اطلاع مردم رسید.

برخی سایت ها و کانال ها به نقل از یکی از نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای تحت عنوان «خانواده دختر ایلامی توانایی خرید قبر نداشتند/ دفن در 200 متری خانه!» اخبار تازه ای در خصوص خودکشی دختر هلیلانی منتشر کردند که واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

تکذیب خرید و فروش قبر در هلیلان

"عزیزاله نیرومند" از اهالی شهرستان هلیلان ومنطقه زردلان و رئیس شورای شهر هلیلان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در شهرستان هلیلان چیزی به اسم قبر فروشی در بین مردم وجود ندارد و طرح این مساله از اساس کذب است.

وی افزود: با توجه به اخباری که در خصوص دفن دختر هلیلانی در فضای مجازی منتشر شده واقعیت ماجرا چیز دیگری است وطرح این مساله از سوی نماینده مردم ایلام در مجلس جای بسی تامل دارد.

نیرومند در ادامه گفت: در سال های گذشته مردم منطقه زردلان وروستاهای گلدره وپاتت اموات خود را در مقبره «زنگی» که مکان مقدسی برای مردم بود دفن می کردند که راهی صعب العبور از میان کوهستان ومکان های سخت بود وفاصله زیادی با روستاها داشته واساسا مشغت فراوانی برای مردم داشته که طی جلسه ای مردم روستا های زردلان تصمیم گرفتند که مکانی برای قبرستان اختصاص دهند.

رئیس شورای شهر هلیلان خاطرنشان کرد:روستای پاتت هم مانند سایر روستاها مکانی را برای دفن اموات اختصاص داده واز قضا دختری که دراین روستا خودکشی کرد اولین کسی بود که دراین قبرستان دفن شد وبعد از این هم مردم روستا اموات خود دراین قبرستان دفن خواهند کرد.

نیرومند تصریح کرد:برای مبارزه با محرومیت مسئولان باید بازدیدی از مناطق محروم هلیلان داشته باشند وتلاش در جهت آسان کردن زندگی مردم داشته باشند وطرح این گونه مسائل فقط باعث اذهان عمومی را به سمت دیگری می برد.

برخورداری همه روستاها از قبرستان

سعید شهبازی فرماندار هلیلان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: تاکنون اقدامات مختلفی برای برداشتن محرومیت هلیلان به انجام رسیده ودر آینده هم اقدامات خوبی نظیر پتروشیمی، باغات زیتون، گلخانه وطرح هادی روستاها وهمچنین گازکشی به مناطق باقیمانده وتوسعه شبکه های ارتباطی و ... در دستور کار است.

وی افزود:با همکاری مردم روستاهای هلیلان ، همه روستاها دارای قبرستان هستند واساسا خرید وفروش قبرصحت نداشته ودر هرروستا مکانی برای دفن اموات شناسایی شده است.

فرماندار هلیلان تصریح کرد:در پیگیری های صورت گرفته در خصوص دختر هلیلانی که خودکشی کرده ، کمک هایی به خانواده وی اختصاص یافته ومورد حمایت نهادهای حمایتی هستند.

اگر چه صحبت های نماینده ایلام در این باره تائید نشد اما آنچه که باید به آن دقت کرد این است که اولویت اصلی این منطقه محروم توسعه همه جانبه به همراه ایجاد اشتغال پایدار بخصوص برای جوانان است تا یک بار برای همیشه مشکلات در مناطق محروم ریشه کن شود.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب