سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 44194
|
10:15 - 1399/02/06
نسخه چاپی

معاونت علمی و فناوری از ایده‌های برتر چالش کرونا حمایت می کند/ارائه تسهیلات به برترها

معاونت علمی و فناوری از ایده‌های برتر چالش کرونا حمایت می کند/ارائه تسهیلات به برترها
مشاور معاون علمی رئیس جمهور گفت: ما توانسته‌ایم موضوعی که در سایر کشورها به عنوان تهدید به آن نگاه می‌کنند را تبدیل به فرصت کنیم و همه نهادها،‌ سازمان‌ها و شبکه‌های مختلف مردمی پای کار آمدند تا ویروس کرونا را شکست دهیم.

به گزارشايلام بيدار،پرویزکرمی مشاور معاون علمی رئیس جمهور در گفت‌وگوبا خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه توانستیم موضوعی که در سایر کشورها بعنوان تهدید به آن نگاه می‌کنند، را تبدیل به فرصت کنیم، اظهار کرد: همه نهاد‌ها، سازمان‌ها و شبکه‌های مختلف مردمی پای کار آمدند تا با عنایت الهی ویروسکرونارا شکست دهیم.

مشاور معاون علمی رئیس جمهور با بیان به اینکه جهت شکست ویروسکرونا، پویشی جدید به نام چالشکروناشکل گرفته، افزود: در این چالش به دنبال این هستیم که از طریق شبکه حامیان و مخاطبان و ارتباطی که بین این دو ایجاد می‌کنند بتوانیم نیازهای کشور را شناسایی کنیم و از طریق نوآوری باز که یک مدل شناخته شده در دنیاست، درصدد رفع این مشکل اقدام کنیم.

وی با تاکید به اینکه برای ساخت ایران بهتر باید همبستگی داشته باشیم که این مسئله در چالشکرونادیده می‌شود، گفت: ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی نیز با کمال افتخار در این چالش شرکت می‌کند و حامی این حرکت است.

کرمی با اذعان به اینکه از ایده‌های برتر در چالشکروناحمایت می‌کنیم، عنوان کرد: در این حوزه موضوعاتی که به رفع مشکلات کشور با تکیه بر نوآوری و خلاقیت جوانان در شکل کسب و کارهای نوپا،استارتاپی، شتاب‌ دهنده‌ها کمک کند، حمایت می‌کنیم و ظرفیت‌های خود را برای این چالش قرار می‌دهیم.

مشاور معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به اینکه برگزیدگان چالشکروناتنها نخواهند بود، تصریح کرد: معاونت اقدامات بسیاری را در زمینه شرکت‌های دانش بنیان، صنایع خلاق،استارتاپ‌ها را می‌توانیم در اختیار برگزیدگان این چالش قرار می‌دهیم و می‌توانیم این افراد را به شتاب‌دهنده محل استقرار معرفی یا اگر نیازمند وامی باشند به شرط قبول شرایطی که معاونت برای آن‌ها متذکر شده، می‌توانیم تسهیلاتی برای این افراد فراهم کنیم.

وی با بیان به اینکه حمایت از برگزیدگان برتر چالشکرونااز ابتدا تاانتهایاین چالش به روش‌های مختلف، اظهار کرد: گذراندن سربازی در ایام تحقیق و پژوهش، مرتبط شدن این افراد به صندوق های پژوهش، به ساختار‌های اداری و سازمان‌های مختلف معرفی و حمایت شوند.

کرمی با تاکید به اینکه جوایز برای افراد برگزیده چالشکروناقابل توجه است، افزود: علاوه بر جوایز ما حاضریم کمک‌هایی داشته باشیم در تناسب حجم و اندازه کارها در راستای حمایتی که قرار است از افراد شرکت کننده صورت گیرد، حضور پیدا کنیم.

مشاور معاون علمی رئیس جمهور با اذعان به اینکه چالشکرونامی‌تواند باعث رفع مشکلات بسیاری شود، گفت: خدمات آنلاین، فروش آنلاین، رفع بحرانکرونا، تولید محتوا و سرگرمی، مسائل تندرستی، پزشکی، ورزش، آموزش آنلاین و امکاناتی که موجب رفع مشکلات میشوند را می‌توانند در این چالش مطرح کنند.

وی عنوان کرد: بعنوان یک مروج از تمام جوانانی که صاحب فکر و ایده هستند درخواست می‌کنم چالشکروناشرکت کنند و همت کنند تا ایده خودشان را به کمک مسئولین این چالش اجرایی کنند تا سود و نفع آن هم به کشور و هم به خودشان برسد.

لازم به ذکر است، چالشکرونایکی از چالش‌های سامانه کندو است که به عنوان بستری مجازی برای حل مسائل و شناخت راهکارها با استفاده از ایده جمع سپاری و هوش جمعی مشغول به فعالیت می‌باشد.

عموم علاقمندان جهت عضویت در سامانه کندو و مشارکت در چالشکرونامی‌توانند به نشانی اینترنتی www.candoportal.com مراجعه نمایند.

انتهایپیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب