سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43802
|
14:17 - 1399/01/20
نسخه چاپی

۴۵ زندانی ایلام مشمول عفو رهبر انقلاب شدند

۴۵ زندانی ایلام مشمول عفو رهبر انقلاب شدند
سرپرست زندان‌های ایلام گفت: 45 زندانی استان ایلام مورد عفو رهبر انقلاب در ماه مبارک رجب قرار گرفته و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارشايلام بيدار، توفیق مهدی زاده سرپرست زندان‌های ایلام با اعلام این خبر گفت: پیرو عفو مقام معظم رهبری مدظله العالی در ماه مبارک رجب، ۴۵ زندانی استان ایلام آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

 وی افزود: استفاده از تسهیلات قضایی و عفوهای عمومی و موردی برای زندانیان دارای شرایط، به شکل قابل توجهی از جمعیت کیفری می‌کاهد و این مهم در کاهش رفتارهای آسیب زای زندانیان، ثبات امنیت زندان، پیشبرد اهداف والای سازمانی و توسعه اقدامات بازپرورانه بسیار موثر است.

سرپرست زندان‌های ایلام ادامه داد: در حال حاضر نیمی از محکومین استان در مرخصی به سر می‌برند و با تعامل مطلوب مراجع قضایی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این مرخصی‌ها تمدید خواهد شد.

وی بیان داشت: امنیت در زندان‌بانی اسلامی بسیار حائز اهمیت است و لازمه ثبات این مهم، دقت و حساسیت در اجرای امورات، بررسی تجهیزات امنیتی بخصوص دوربین‌های مدار بسته، حفاظت فیزیکی و شناسایی مکان‌های آسیب زا، کنترل دقیق مبادی ورودی، کاهش آسیب رفتارهای پرخطر زندانیان و ... است.

وی بیان داشت: لازمه اجرای اقدامات تربیتی، برقراری و ثبات امنیت است که با برنامه ریزی هدفمند و منسجم در جهت پیشبرد اهداف والای سازمانی سوق داده می‌شود.

مهدی زاده گفت: زندان‌بانی شغل خطیر و مسئولیتی بسیار سنگین است که سنگربانان اصلاح و تربیت به دوش می‌کشند.

وی گفت: طبق اصول و برنامه‌های تدوینی فرایند اصلاح و تربیت را پیش خواهیم برد و در راستای تحقق هرچه بهتر برنامه‌های بازپرورانه تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام /ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد