سرویس: گردشگری
کد خبر: 43794
|
08:43 - 1399/01/20
نسخه چاپی

شیوع ویروس کرونا چه تأثیری در روند مرمت بنا‌های تاریخی دارد؟

شیوع ویروس کرونا چه تأثیری در روند مرمت بنا‌های تاریخی دارد؟
شیوع ویروس کرونا مشکلاتی در مرمت آثار باستانی داشته است که در این گزارش به آن می پردازیم.

به گزارشايلام بيدار، سید هادی احمدی روئینی مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی بیان کرد: هر ساله بخشی از هزینه مرمت آثار فرهنگی و تاریخی کشور از درآمد حاصل از بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور تأمین می‌شد، اما امسال با توجه به شرایط موجود، درآمدی در ایام نوروز نداشتیم.

او در خصوص چگونگی جبران خسارت‌های ناشی از سیل ابتدای سال ۱۳۹۸ به میراث فرهنگی گفت:متأسفانه علی‌رغم طی شدن همه مراحل هنوز در خصوص دریافت بودجه جبران خسارت سیل ابتدای سال ۱۳۹۸ به بنا‌های تاریخی چند استان کشور به جایی نرسیده ایم البته موضوع آسیب‌های وارد شده به نقش رستم که این روز‌ها در صدر اخبار برخی از رسانه‌ها قرار گرفته است، ارتباطی به سیل نداشت و در طول صد‌ها سال در این اثر تاریخی به وجود آمده است. هم‌اکنون در خصوص مرمت نقش رستم و پیشگیری از تخریب بیشتر آن کار‌هایی انجام می‌شود.

احمدی روئینی گفت:موضوع خسارت‌های ناشی از سیل ابتدای سال گذشته به برخی از پل‌های استان لرستان، بخشی از بافت تاریخی برخی از شهر‌ها و برخی از محوطه‌های تاریخی کشورمان ارتباط دارد. در اصل ستاد بحران با همکاری وزارت میراث فرهنگی و وزارت کشور میزان خسارت ناشی از سیل به میراث فرهنگی را تخمین زدند و مراحل پیگیری دریافت بودجه لازم انجام شده است، اما در مرحله پرداخت به ماجرای شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب