سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 43784
|
08:31 - 1399/01/20
نسخه چاپی

خواجه نژاد: حمایت ویژه تلویزیون در نوروز از سینمای ایران/ پخش فیلم های جدید ادامه دارد

خواجه نژاد: حمایت ویژه تلویزیون در نوروز از سینمای ایران/ پخش فیلم های جدید ادامه دارد
مدیر روابط عمومی معاونت سیما گفت: در نوروز 99 برای نخستین بار بیش از 130 فیلم مطرح روز سینمای ایران و جهان از شبکه های مختلف رسانه ملی روی آنتن رفتند.

به گزارشايلام بيدار، «حمید خواجه نژاد»  درباره برنامه ریزی تلویزیون برای انتخاب و پخش فیلم های سینمایی ایرانی و خارجی در ایام نوروز گفت: یکی از اقدامات سیما برای غنی سازی ویترین نوروزی خود که با ایام قرنطینه همراه بود، پخش برترین فیلم های روز سینمای خارج و داخل کشور بود. این آثار مطرح روز سینمای جهان و ایران با بهترین دوبله آماده سازی شد و در دسترس عموم مردم قرار گرفت. در مجموع، یک جشنواره پربار سینمایی برای مردمی که تعطیلات نوروز را در منزل ماندند برگزار شد.

**حمایت مادی و معنوی سیما از سینمای ایران

وی ادامه داد: در این راستا، اداره کل تامین و رسانه بین الملل سازمان معاونت سیما فیلم های جذاب را خریداری کرد تا از شبکه های رسانه ملی پخش شود.امسال تلویزیون 30 فیلم ایرانی جدید را از صاحبان این آثار خریداری و در تعطیلات نوروزی پخش نمود. این اقدام، نوعی حمایت مادی و معنوی از سازندگان این فیلم ها و همچنین سینمای ایران نیز محسوب می شود و باعث شد بخش زیادتری از مردم به تماشای فیلم های سینمای کشورمان بپردازند.

خواجه نژاد تاکید کرد: «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار، یکی از این فیلم هاست.این فیلم جوایزی چون سیمرغ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن را از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گرفته بود. «شبی که ماه کامل شد» که در اکران عمومی نیز با استقبال مردم مواجه شده بود، یک فیلم استراژیک به حساب می آید که براساس داستانی واقعی و در قالب روایتی عاشقانه به عبدالمالک ریگی و جنایت های او می پردازد.

همچنین فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی نیز از دیگر فیلم های مطرح سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بود که در هشت رشته نامزد جایزه شد و جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره را دریافت نمود. پخش این فیلم از سیما در نوروز 99 نیز یک اتفاق خوب برای علاقه مندان به سینما بود چون «سرخپوست» از نظر منتقدان، یکی از بهترین فیلم های سال های اخیر سینمای ایران است. این فیلم در قالب ساختاری فاخر و استاندارد، داستانی معمایی و پرتعلیق را نمایش می دهد.  
«آن سوی ابرها» یکی دیگر از آثار مطرح سینمای ایران در سال های اخیر است. این فیلم به کارگردانی مجید مجیددی، فیلمساز برجسته و جهانی سینمای کشورمان است که با همکاری هنرمندان هندی تولید شده است.
مدیر روابط عمومی معاونت سیما اظهارداشت: «تختی» به کارگردانی بهرام توکلی نیز یکی از فیلم های تحسین شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بود که نوروز 99 روی آنتن شبکه های سیما رفت. این فیلم به زندگی جهان پهلوان غلامرضا تختی، اسطوره کشتی ایران می پردازد. «قصر شیرین» هم یکی دیگر از فیلم های مهم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به کارگردانی رضا میرکریمی بود که پخش نوروزی یافت. «سرو زیر آب»، «بیست و یک روز بعد»، «سلام بمبئی» و ... نیز از دیگر آثار قابل توجه و پرفروش سال های اخیر سینمای ایران بودند که در تعطیلات عید امسال از شبکه های مختلف سیما به نمایش درآمدند.

وی توضیح داد: اما تلویزیون در نوروز امسال، کودکان و نوجوانان را که مدتی طولانی است در تعطیلات و قرنطینه به سر می برند فراموش نکرد. شبکه های مختلف سیما در نوروز 99، مهمترین فیلم های کودک و نوجوان سینمای ایران طی سال های گذشته را نمایش داد. «پاستاریونی»، «تپلی و من»،«پیشونی سفید3» ،«پینوکیو، عامو سردار و رییسعلی»، «دامبو» و «شیرشاه»و... اشاره کرد.
شایان گفتن است فیلم های منتخبی از سال های گذشته هم همچون «فیلشاه»،«سلام بمبئی» و «بیست و یک روز بعد» علاوه بر این فیلم های جدید از شبکه های نمایش، دو و پنج روی آنتن رفت.
انیمیشن سینمایی «فیلشاه» اشاره کرد که پرفروش ترین پویانمایی تاریخ سینمای ایران محسوب می شود. این انیمیشن به کارگردانی هادی محمدیان روایتی دینی و قرآنی را در قالبی فانتزیک به نمایش درآورده است.

**جشنواره فیلم های روز در سیما

خواجه نژاد در ادامه به فارس گفت: سیما در نوروز و برای تأمین نیاز خانواده ها در قرنطینه، بیش از 100 فیلم خارجی را تهیه کرد. عموم این فیلم ها از آثار تحسین شده محصول سال های 2017، 2018 و 2019 بودند. یکی از فیلم هایی که در تعطیلات نوروز امسال از سیما پخش شد «1917» بود که نامزد 10 جایزه و برنده سه جایزه در مراسم اسکار امسال بود. این فیلم به کارگردانی سم مندس یک فیلم حماسی جنگی است و داستانی درباره جنگ جهانی اول را تعریف می کند. «1917» به خاطر ویژگی های فنی و ساختاری اش مورد توجه بسیاری از منتقدان و سینمادوستان جهان قرار گرفت و توانست جوایز بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوههای ویژه و بهترین میکس صدا را از مراسم اسکار 2020 به خودش اختصاص دهد.
وی عنوان داشت: «فرد در برابر فراری» هم یک فیلم 2019 دیگر و یکی از نامزدهای بهترین فیلم مراسم اسکار بود که نوروز امسال از سیما پخش شد. «به سوی ستارگان» نیز از دیگر فیلم های سال 2019 به کارگردانی جیمز گری است که در فصل جوایز سینمایی، مورد توجه قرار گرفت و در مراسم اسکار امسال نیز نامزد جایزه بهترین میکس صدا شد.

وی اظهارداشت: «توگو»، «سریع و خشن: هابز و شاو» «تبدیل شوندگان: بامبل بی»، «فرا سرعت»، «میان ستاره ای»، «زمین سرگردان» و ... نیز از دیگر آثار مهم روز سینمای جهان بود که نوروز امسال از شبکه های سیما پخش شدند.

مدیر روابط عمومی معاونت سیما با بیان اینکه شبکه های یک تا ٥ و نمایش کودک و امید هر کدام ١٦ سینمایی در این جشنواره داشته اند، تاکید کرد که این جشنواره هنوز به پایان نرسیده و در این باره گفت: برخی از فیلم های جدید نظیر زندانی ها و شکلاتی و... در روزها و شب های آتی از شبکه های تلویزیون پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد