سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43772
|
10:21 - 1399/01/19
نسخه چاپی

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛

۵۱۶ هزار ایلامی غربالگری کرونا شدند

۵۱۶ هزار ایلامی غربالگری کرونا شدند
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۱۶ هزار و ۸۲۹ نفر معادل ۸۸.۷۶ درصد جمعیت ۵۸۰ هزار نفری این استان غربالگری کرونا شدند.

دکتر "محمد کریمیان "،رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگارایلام بیدار گفت: درصد باقیمانده از افرادیکه تا کنون غربالگری نشده اند بیشتر مربوط به شهرستان ایلام است که بدلیل در دسترس نبودن شماره تماس و اطلاعات افراد انجام نشده است.

وی اظهارکرد: تلاش می شود تا پایان هفته غربالگری افراد باقیمانده نیز همچون گذشته با همکاری نیروهای بسیج و سپاه استان به اتمام برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین با همکاری مردم و رعایت قرنطینه خانگی روند ابتلا به کرونا نزولی شد، افزود: بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی منجر به افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان می شود.

دکتر کریمیان اضافه کرد: چنین به نظر می رسد که پیک ابتلا را عبور کرده ایم اما نباید غافل شد زیرا در اپیدمی ها ممکن است آمار به یکباره افزایش یابد.

وی اظهار داشت: شهرستان های ایلام، ایوان و مهران بالاترین موارد ابتلا را دارند و در شهرستان های دهلران و آبدانان نیز در حال افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷۵ درصد فوتی های ناشی از کرونا در این استان دست کم یک بیماری زمینه ای داشته اند که به ترتیب شامل بیماری های قلبی عروقی مزمن، ریوی، کلیوی، دیابت و بدخیمی هاست.

دکتر کریمیان افزود: بیشترین موارد فوتی در رده سنی ۶۰ تا ۶۹ سال و بیشترین ابتلا با ۲۵ درصد نیز در رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال بوده است و میزان ابتلا و همچنین فوتی اندکی و در حدود پنج درصد در مردان بیشتر از زنان است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد